dwerg Skrevet 5. oktober 2003 Skrevet 5. oktober 2003 Distro: Gentoo Kjerne: 2.4.22 Lastet ned her om dagen en ny kjerne. Etter og ha lagt med støtte for det jeg trenger og lagrer. Og dermed skriver "make dep && make clean bzImage modules modules_install" får jeg dette: sched.c: In function `resched_task': sched.c:473: warning: unused variable `tsk' sched.c:474: warning: unused variable `i' sched.c:474: warning: unused variable `cpu' sched.c: In function `load_balance': sched.c:1044: structure has no member named `sleep_timestamp' make[2]: *** [sched.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.22/kernel' make[1]: *** [first_rule] Error 2 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.22/kernel' make: *** [_dir_kernel] Error 2 Fant ut til slutt at det kommer under "make bzImage" Noen som vet hva som kan være galt ?
Cronius Skrevet 5. oktober 2003 Skrevet 5. oktober 2003 sched.o hørtes ikke bra/riktig ut, men som regel kommer sånne feil fordi kjernen ikke er perfekt: noen moduler funker ikke i kombinasjon med andre antageligvis, prøv å se lenger opp hva den klager på og kutt ut den fra kjernen eller lag den som modul istedenfor. Eventuelt kan det være noe som er laget som modul som må være lastet i selve kjernen.
gspr Skrevet 5. oktober 2003 Skrevet 5. oktober 2003 clean? Skal du ha clean der da? Jeg pleier alltid å ta: make mrproper make menuconfig make dep make bzImage make modules make modules_install
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå