Gå til innhold

Forslag til gaming tastatur som ikke er mekanisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså det finnes forskjellige typer brytere å jeg annbefaler deg til å gjøre litt research :wee: De blå Cherry MX bryterene er de mest bråkete så da er kansje ikke de noe for deg. :nei:

 

Kansje "Steelseries Apex" er noe for deg :) - Jeg bruker det tastaturet hver dag og sitter å skriver på det nå :wee: (Membran-tastatur)

 

Men kansje du bør se denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=PXCKHoiNu1o :hm: Kan være at du revurderer mekanisk tastatur :tease:

(Annbefaler deg å se på røde brytere - kansje det er noe for deg :)

Endret av Voxwill
Lenke til kommentar

Selv de minst bråkete mekaniske tastaturene (med Cherry MX brytere) bråker mer enn de fleste ikke-mekaniske tastaturer (av litt kvalitet). Her er noen forslag:

 

Hvis du har begrenset plass: Roccat Arvo (test av hardware.no)

Mange liker dette: Microsoft SideWinder X4 (test av hardware.no)

Et tastatur med blå bakbelysning: ROCCAT Isku

Også blå bakbelysning, inkl. mus: CM Storm Devastator

Et dyrere, litt mer fancy tastatur: Logitech G510s

 

Jeg har ingen erfaring med noen av dem, men du finner helt sikkert anmeldelser på nettet (inkl. YouTube).

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Vel, om mekaniske taster bråker noe mer enn membran er vel heller avhengig av hvordan brukervanen din er. Jeg har MX-Brown, og de lager strengt tatt ikke mer lyd en membrantastaturene jeg har. Det mange sliter med er at de er vant til å presse tastene helt ned, dønn i bånn. Det trenger du ikke med mekaniske taster, og siden de gjerne er letter å presse enn membrantaster i tillegg, så driver man og presser tastene helt i bunn og direkte slå selve tasten i bunnplaten på tastaturet.

Dette er på Brown (med O-ringer), som ikke har ett direkte "klikk", men der du kun får en taktil tilbakemelding. Jeg vil faktisk gå så lang som å si at mitt G710+ er stillere enn mitt gamle G15, i tillegg til at tastene gir en "varmere" lyd. Ikke det at jeg skal anbefale mekaniske taster, men at de høres ut som ett maskingevær er rett ut løgn i enkelte tilfeller. Jeg er dog klar over at enkelte tastatur er, for si det fint, jævlig bråkete.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode innspill! :)

Som du seier Halsoy, so har lyden noko med kor hard du trykker ned. Og når eg gamer, liker eg å trykke heilt ned for å vere sikker på at eg faktisk trykker.
Er ikkje so veldig nøye på tastaturet sånn eigentleg, er berre det at eg kjem til å investere ganske mykje pengar i ei maskin, og ønsker ikkje at opplevelsen skal bli øydelagt av feks ghosting :)

So er det nokon tastatur som er bygd spesielt for "anti-ghosting" ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Å kjøpe eit tastatur idag som ikkje er mekanisk er heilt idiotisk.

Hvorfor? Gode grunner for å kjøpe ikke-mekanisk tastatur kan være:

- de er for dyre

- de bråker for mye

- de er for store (bygger for mye i høyden)

- man liker ikke skrivefølelsen

- man skriver fortere på "flatt" tastatur

 

Så selv om du synes det er idiotisk, kan andre synes det stikk motsatte...

 

Jeg har mekanisk tastatur selv, bare så det er sagt :-)

Lenke til kommentar

Det er ikke bullshit, poenget jeg prøvde å få fram er at dette er individuelt, det er helt greit å foretrekke flatt tastatur framfor mekanisk. Selv skriver jeg raskere på en HP ProBook 6465b enn jeg gjør på CM Storm QuickFire TK (Brown), enda jeg har brukt sistnevnte ganske lenge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg kan ver enig i at viss du jobber på et kontor kan det bråke litt for mye, og viss du bruker pc mindre enn 1 time per dag so blir det kanskje litt dyrt, men alt det andre er jo bullshit.

Jeg skriver til daglig 10 til 12 000 ord per dag (jobb) over 8-12 timer, og for min egen del er mekaniske tastatur helt uaktuelt. Jeg skriver betydelig fortere med flate knapper, og det er mer behagelig. Det er enklere å la fingrene vandre mellom tastene. På grunn av dette foretrekker jeg også membran når jeg skal spille.

Lenke til kommentar

 

Eg kan ver enig i at viss du jobber på et kontor kan det bråke litt for mye, og viss du bruker pc mindre enn 1 time per dag so blir det kanskje litt dyrt, men alt det andre er jo bullshit.

Jeg skriver til daglig 10 til 12 000 ord per dag (jobb) over 8-12 timer, og for min egen del er mekaniske tastatur helt uaktuelt. Jeg skriver betydelig fortere med flate knapper, og det er mer behagelig. Det er enklere å la fingrene vandre mellom tastene. På grunn av dette foretrekker jeg også membran når jeg skal spille.

 

Dei fleste kjøpte jo mekanisk for at det er fantastisk å skrive på...

Lenke til kommentar

Er nok mange som kjøper det fordi de har hørt eller lest at det er fantastisk å skrive på også... Det at man kan trykke tastene på Cherry MX tastatur ca 4 mm ned (når man skriver fort er det vanskelig å unngå det) gjør at fingrene beveger seg unødvendig "dypt" og kan etter min mening redusere skrivehastigheten og/eller øke antall skrivefeil. Hvis man lærer seg å ikke trykke dypere enn nødvendig (ca 2 mm) vil nok skrivehastigheten øke og antall skrivefeil reduseres. Men dette krever mye trening (mulig blå brytere gjør dette en del enklere). Man vil sikkert bli mindre sliten i fingrene også når man ikke trykker tastene helt i bunn, slik man gjør på membran-tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...