Gå til innhold

Stor økning i strømbruk!


seda

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Mac Air 2013 som jeg er strålende fornøyd med. De siste dagene har den begynt å bruke mye mer strøm i sleep mode enn da jeg fikk den. Jeg har installert Skype, samt forsøkt å få utorrent til å laste ned når skjermen klappes sammen.

 

Hverken Skype eller uTorrents kjørte inatt..

 

Lurer på om jeg kan ha ødelagt noe power saving instillinger mens jeg holdt på med dette. Jeg har stilt alt tilbake til default, men den bruker fortsatt mye strøm.. fra 71% igår midnatt til 26% nå da jeg åpnet den.. dette skal ikke skje.

 

Noen som har tips til en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikke strømikonet nede i høyre hjørne på skrivebordet, Velg strømalternativer: Se deg rundt og finn et passende strømalternativ.

 

Strømalternativer er ikke en mulighet. Macen har kun enkle instillinger for energy saving som jeg kan finne. Alt unntatt Power Nap er slått på.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at Mac-en går i dvale når du lukker skjermen? Dette er standard for alle Mac-maskiner.

I og med at maskinen er tilbakestilt til default så regner jeg med det. FInner ikke noen innstillinger som lar meg endre hva som skjer når lokket lukkes.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal den stå på hver natt? Er jo bedre uansett at den blir slått av. Sliter mindre på maskinen, og enda bedre. Batteriet blir ikke brukt opp :thumbup:

 

Eller kanskje det hjelper å sette maskinen selv i dvale før du legger lokket ned (Eple - Dvale, rett over "slå av")?

Sant nok, men maskinen har pleid å gå i dvale når skjermen lukkes og dermed nesten ikke brukt strøm over natten. Det virker som om den ikke går i dvale lenger..

Lenke til kommentar

Prøv i natt å sette den på dvale manuelt, ser du noe forskjell så er det jo heller til å gjøre det.

 

Det du kan gjør er å reinstallere OSX, da blir *alt* satt tilbake til standar innstillingene. Lite og ingenting av tukling med systemet vil være igjen. Det skal være fint mulig å gjør det uten å slette alt du har på maskinen. Men kjekt om du tar en backup først uansett, bra å ha uansett vist det skjer noe :thumbup:

 

Restart maskin, rett etter at maskinen har slått seg av (svart sjerm) holder du inne alt (option) knappen så får du valg mellom to disker, velg recovery hdd. Derfra kan du reinstallere OS X tar vel noe runt 30-40 min med en vanlig HDD, siden du har air med SSD tar det vel ikke så lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...