Gå til innhold

Bærbar PC til bilderedigering


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg skal ha en ny bærbar pc til bilde redigering, budsjettet er på ca 8000,-

 

jeg har sett litt på disse 2, men er veldig usikker på om skjemen duger, noen tips.

 

http://www.komplett.no/lenovo-ideapad-y510p-156-full-hd/783799?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

http://www.komplett.no/asus-n56jr-156-full-hd-matt/794542?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87#!tab:extra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har sett litt på disse 2, men er veldig usikker på om skjemen duger, noen tips.

Ser Lenovoen har 5400 rpm disk og blank skjerm, ikke min favoritt. Lenovo har imidlertid Ultrabay og der er det sannsynligvis mulig å sett inn ekstra og bedre disk som kan være nyttig hvis du vil ha mye data inernt.

 

Asus har hybriddisk som bør gi litt bedre ytelse og ser ut til å ha bedre skejrm, men det står lite om skjermteknologi på Komplett-sidene. Jeg ville prøvd å finne noe med IPS-skjerm.

 

Edit: En god løsning med bærbar er å kjøpe en ekstern skjerm hvis det er praktisk mulig å få til et slikt oppsett.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Sikkert helt grei den dell maskina, men skulle gjerne hatt full-hd skjerm. Noen som vet om noen greie maskiner med ips skjerm ?

Problemet er grensen på 8K som du knapt nok kommer under med 15-tommer skjerm. Fin link fra flageborg forøvrig, prisguiden har også søkemulighet på IPS, men ofte oppgis ikke paneltype så det kan godt være flere alternativer enn det guidene finner.

Lenke til kommentar

Multicom Xishan W650S har IPS-skjerm. Jeg har kjøpt en for litt siden og er fornøyd. Men husk på at operativsystem må bestilles separat.

Det eneste alternativet jeg vet om med IPS er noen modeller av Asus N550. Men jeg tror det er vanskelig å få noen av disse i konfigurasjoner under 8K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...