XtraPlay Skrevet 5. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2003 Skal mekke sammen en billig maskin her. Og er ganske sikker på at jeg kommer til å trenge større strømforyning enn den som sitter i kabinettet, og i steden for å kjøpe mye kraftigere sak, har jeg en atx strømforsyning liggende, tenkte jeg skulle koble til den, i og med at det er grei plass i kabinettet. Det eneste problemet mitt er at jeg vil ha begge strømforsyningene til å skru seg på samtidig når jeg trykker på knappen foran. Derfor: kan jeg koble ps on (er det ikke det den heter) fra de to strømforsyningene sammen på hovedkortet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2003 kan jeg koble ps on (er det ikke det den heter) fra de to strømforsyningene sammen på hovedkortet? Tror du må ta en svart ledning på hovedkort-kontakten og koble med en annen på den andre også.. da funker det!! Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 28. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2003 Tror du må ta en svart ledning på hovedkort-kontakten og koble med en annen på den andre også.. da funker det!! Hmm... jord mot jord? *grin* For å få den andre i gang kan du evt. kortslutte hk-kontakten fra grønn til svart... da begynner det å rusle å gå... Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2003 For å starte en PSU må som kjent PS-ON kortsluttes mot jord - og det må du få til på begge strømforsyningene samtidig. En snasen løsning vil være å starte PSU 2 vha. en relé som kortslutter PS-ON på PSU 2 når den får 12 v fra PSU 1. På den måten får du også et galvanisk skille mellom de to PSU'ene. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Noen som kan forklare meg hvordan det relet evnt vil se ut og virke? sitter på 2 stk psu her med lampet bryter på psu 2. virker men ikke serlig praktisk. Trenger en ny løsning. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Må vel bli at du kobler PS-on fra psu2 til den ene ledningen til powerknappen, og jord fra psu2 til den andre ledningen på bryteren. Da vil du få strøminpulsene til å gå både til psu 1 og 2 tror jeg. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå