Gå til innhold

Oppgradere min acer aspire 3820TG eller kjøpe ny?


motorhue

Anbefalte innlegg

Hoppla,

Sitter på en tre år gammel ACER Aspire TimelineX 3820TG (13.3" LED WXGA, Intel Core i5-450M, 4GB, 500GB, Radeon HD 5650,) jeg er veldig glad i, men som begynner å bli litt treg. Lurer på om jeg skal oppgradere denne, eller kjøpe ny. Bruk: modded minecraft, diablo3, guild wars 2 (samt div jobb/annet). Aksepterer lav detaljenivå i grafikk sålenge det flyter med lite lag og akseptabel fps.

 

Oppgradering av maskin ville da være nytt minne 2*4GB (http://www.komplett.no/corsair-value-ddr3-so-dimm-1066mhz-8gb/441043)

og 240GB ssd (http://www.komplett.no/kingston-ssdnow-v300-240gb-25-oem/773518)

samlet pris ca 2100kr.

 

Alternativ en ny laptop til rundt 8k.

Hva skal jeg gjøre? Oppgradere, kjøpe ny eller vente et år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat reinstallert, tenkte bare jeg ville vurdere om jeg skulle oppgradere litt i samme slengen. Men da kjøper jeg litt ekstra ram og venter med SSD til evt ny laptop om et år eller to.

Takk for hjelp! (Forresten kjører jeg windows 7 64bit)

Ser ingen grunn til at du ikke skulle oppgradere til SSD med en gang, det i seg selv vil gjøre at maskinen føles som splitter ny :)

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at du ikke skulle oppgradere til SSD med en gang, det i seg selv vil gjøre at maskinen føles som splitter ny :)

Nei.. ingen grunn annet enn økonomi. Hvis jeg likevel skal ha ny laptop om en stund så foretrekker jeg å vente med SSD til da, siden jeg antar at antall laptoper som selges med SSD bare kommer til å øke fremover.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke å formatere maskina for at den skal bli kjappere.. Er mange ting i Win man kan gjøre for å gjøre maskina kjappere. Begynn med virus/malware-sjekk, så en runde innom msconfig, og så feilsøking på Win-disken.. For å nevne noe.

Menneh.. Setter du i ny HDD trenger du jo ikke å gjøre noe av det der da. Mer ram kan hjelpe bra det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...