Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ising inni bilen


Rudde

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har endel problemer med is på innsiden av rutene på bilen. Jeg antar dette har med fukt inni bilen å gjøre, våte sko og klær som er dratt inn eller snø som smelter. Vet det ikke var så lurt men hvordan blir jeg kvitt den nå i vinterkulda? Er det noe triks til å fikse dette raskt og greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe ein fuktslukar på biltema til under ein hundrelapp. Den trekk til seg fukt i bilen ned i ein beholder som du må tømme av og til. Den fungerer forøvrig dårleg når det er kaldt, altså minusgrader, så du må enten varme opp bilen godt eller vente på mildvær for at den skal funke. Har høyrt avispapir skal funke, som Hardboiled Rice seier

Lenke til kommentar

Hvis du har aircondition på bilen så lønner seg det at den står på, den hjelper med å fjerne fuktighet ifra lufta mens du kjører.

 

Jeg har tidligere kjøpt slike store silicia pakker på biltema, de er beregnet for å suge til seg fuktighet ifra lufta, Disse har jeg liggende i holderen bak på fører og passasjersetene.

 

Et tips jeg har hørt før er å rengjøre rutene skikkelig på innsiden, slik at alt fett og slikt er borte. Fettet holder på fuktigheten og gjør at det fryser et tynt lag på innsiden av ruta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjør kupeen godt varm, stopp, og åpne alle dører/takluker. Vent noen minutter utenfor bilen.

Lukk så alle åpninger.

 

Repeter noen få ganger.

 

Hvis du har for vane å dra mye sne/is inn i bilen, så må du antagelig repetere prosessen noen (få) ganger pr. vintersesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...