Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Høyttalerene jeg har nå begynner å bli gamle og slitte, og jeg skulle hatt meg nye. Jeg er ikke noe særlig erfaren når det gjelder høyttalere osv, så jeg trenger råd til rimelige og gode høyttalere. Jeg har et ganske stort rom, og ser veldig mye film, hører veldig mye musikk og jeg spiller også en god del Playstation. Forsterkeren min er en Pioneer VSX-922.

Jeg har lett litt rundt på nettet og funnet disse to pakkene Dynavoice Magic F-6 EX/Sub 8"- 5.1 Pakke og Dynavoice Magic F-6 EX 7.0 Pakke. Er disse to pakkene å anbefale? Hvis ja, hvilken av disse burde jeg kjøpe? Er klar over at den ene er en 5.1 pakke med sub, og den andre en 7.0 uten sub. Trenger jeg syv høyttalere til mitt bruk? Merker man stor forskjell fra 5.1? Og hvis jeg går for den pakken med syv høyttalere uten sub, burde jeg kjøpe sub i tillegg? Tar gjerne imot tips til andre høyttalere til rundt samme pris. :)

 

På forhånd takk,

Martin.

 

Endret av Metufax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet en del slike "budsjett surround" pakker og i den prisklasse ner det Bose som har imponert meg mest hver gang. Ville mye heller satset på et Bose 2.1 til 5.000,- kontra andre pakker til samme pris med x antall høytalere.

 

 

En kompis av meg har et "flott" 5.1 annlegg fra Samsung. Skikkelig stilige saker å se på, men til å ta såpass mye plass i stuen så låter det ikke spesielt bra. Klar og fin lyd opp til et visst nivå, men noe "party annlegg" er det ikke.

Selv har jeg Bose 2.1 hjemme og dette er både party annlegg og "surround" annlegg.

 

EDIT:

Hvis jeg MÅTTE velge en av de du linker til, så ville jeg valgt 5.1 annlegget.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Aner ikke, selv kjøpte jeg et sett med to CV v10f og en v12 aktiv sub for 3000 i 2011/12 på finn.no. Det spiller veldig bra synes jeg selv, har ikke vært annet en fornøyd!

Lenke til kommentar

Om du liker my bass kan du kjøpe Cewrin- vega, har egentig ikke så mye å si om hvilken du kjøper så lenge det er over 12''rne. men dette er jo hifi da. skal du se mye film ville jeg ha kjøpt noen høytalere med bedre kvalitet på lyden og kjøpt en sub vedsiden av. Cerwin vega er kun pure show, har noen problemer med dem også, naboer..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Om du liker my bass kan du kjøpe Cewrin- vega, har egentig ikke så mye å si om hvilken du kjøper så lenge det er over 12''rne. men dette er jo hifi da. skal du se mye film ville jeg ha kjøpt noen høytalere med bedre kvalitet på lyden og kjøpt en sub vedsiden av. Cerwin vega er kun pure show, har noen problemer med dem også, naboer..

 

Støtter denne egentlig :)

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig mye film, så da tror jeg at jeg heller vil kjøpe noen andre høyttalere med en sub ved siden av. Jeg vil helst ha 5.1 eller mer for surroundfølelsen, men har ikke så mye penger å bruke for øyeblikket, derfor passet de to pakkene jeg nevnte veldig godt, men mitt problem er at jeg ikke vet om de er å anbefale eller ikke.

Lenke til kommentar

Vel... du spør hva jeg "tror" og det er at man rett og slett ikke får kjøpt et dusin høyttalere for 2990,- som gir deg drømmelyden. De gir deg lyd, ikke noe mer.

 

Jeg har hørtpå mange slike billigpakker men mitt lille Bose 2.1 annlegg med langt mindre høytalere låter bedre.

 

Jeg hadde disse høytalerene for en del år siden: (Jamo X3M 10)

cp9525_P2070472.JPG

 

Det ser veldig flott og kraftfullt ut, og selv med en 10" sub i siden så ble jeg skuffet over lyddtrykket.

 

Nå er ikke jeg noen lydfrik, og hvis jeg skulle kjøpt meg ett par høytalere i dag billigst mulig med mest mulig kraft i som attpåtill var lettdrevne, så hadde jeg tatt en titt på Servin Wega.

 

En kompis av meg hadde de største fra dem en gang med 2stk. 12" i hver høytaler. Men en bra forsterker så spiller du dritten av hele nabolaget med disse.

 

Skal du bare ha surroundlyd fra fire/fem høytalere og aldri spille spesielt høyt med de, så kan man vel nesten kjøpe hva som helst, men da tror jeg du får mindre og mer elegenate høytalere enn dette som gir deg minst like god lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel... du spør hva jeg "tror" og det er at man rett og slett ikke får kjøpt et dusin høyttalere for 2990,- som gir deg drømmelyden. De gir deg lyd, ikke noe mer.

 

 

De Jamo høyttalerne har fått veldig mye skryt rundt omkring på nettet.

 

Pakken med sub fikk terningkast 6 i hjemmekino.

 

http://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/436664/HK_Jamo606-oppslag.pdf

Jamo spiller både musikk og film så
vi knapt er i stand til å tro det i denne
prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt
engasjement og høy underholdningsfaktor.
Det finnes heller ikke en eneste komplett
pakkeløsningen i universet som kan matche dette!
Nå blir jobben å finne en receiver
som kan yte Jamo sine lydmessige egenskaper full rettferdighet.

 

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det er ikke de samme høytalerene du linker til så de kan jeg ikke uttale meg om desverre. Men hva som er bra kommer vel ann på hvilke forventninger man har vil jeg tro. Når jeg ser ett par høytalere som erover en meter høye, med to mellomtode elementer og en 10" sub i siden og som attpåtill heter "X3M 10", noe jeg forbinder med "Extream 10" så ble jeg skuffet.

 

2.1 Bose anleget jeg har i dag til 4990,- spiller høyere og gir mer trykk en disse to høytalerene over koblet til en Sony STR DB940 Reciever til 10.000,-

 

Ikke missforstå, lyden var grei nok, men selv med en relativt dyr forsterker så synes jeg ikke ikke akkurat disse to høytalerene ga noe som lignet på trøkk. En fin lyd til hjemmekino'en, men man trenger en SUB ved siden av.

Lenke til kommentar

Det er ikke de samme høytalerene du linker til så de kan jeg ikke uttale meg om desverre. Men hva som er bra kommer vel ann på hvilke forventninger man har vil jeg tro. Når jeg ser ett par høytalere som erover en meter høye, med to mellomtode elementer og en 10" sub i siden og som attpåtill heter "X3M 10", noe jeg forbinder med "Extream 10" så ble jeg skuffet.

 

2.1 Bose anleget jeg har i dag til 4990,- spiller høyere og gir mer trykk en disse to høytalerene over koblet til en Sony STR DB940 Reciever til 10.000,-

 

Ikke missforstå, lyden var grei nok, men selv med en relativt dyr forsterker så synes jeg ikke ikke akkurat disse to høytalerene ga noe som lignet på trøkk. En fin lyd til hjemmekino'en, men man trenger en SUB ved siden av.

 

Metufax spurte om pakkeløsningen Jamo S626, og du svarte "De gir deg lyd, ikke noe mer."

 

Att Jamo X3M 10 ikke spilte noe bra, kan godt hende, og jeg sier heller ikke att Jamo S606 (eller S626 som er den nye versjonen) spiller bra for alle. Men den pakken har fått veldig mye skryt, jeg har knapt funnet noe negativt om dem, og jeg ser flere som sier disse høyttalerne spiller som om de skulle kosta 3 ganger så mye. (Dette gjelder da den forrige S606, som kosta 3500kr før de gikk ut, og som er så å si identisk med S626)

 

Testen som Hjemmekino utførte i kinorommet deres, burde være en bekreftelse på att Jamo settet gir særdeles mye kinolyd for pengene.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har dynavoice fx-6 pakken som du linker til, bare med vegghente bakhøyttalere. og hver som har vært innom her hos meg sier at det låter helt utrolig bra mtp prisen. Hadde en kompis innom som ikke trodde at de koster 2000 kr par. Jeg annbefaler de sterkt.

 

Har den pakken

 

http://surround.no/Produkter/Surroundpakker/5-Kanaler/Dynavoice-Magic-F-6-EX---FX-4-50-Pakke-Black-High-Glossy-100613-p0000000620.aspx

 

Sub

http://surround.no/Produkter/Subwoofere/XTZ/12-/XTZ-99-W1216-Black-Pianolakk--100097-p0000000102.aspx

 

alt kjørers på en onkyo 616 forsterker. Bare et tips

 

satt også spikes på dynavoice fx-6 disse her http://surround.no/Produkter/Tilbeh%C3%B8r/Stativer--and--F%C3%B8tter/F%C3%B8tter-/-Spikes/Proson-outriggers-i-sort-2-stk-100288-p0000000293.aspx

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...