Gå til innhold

Multicom W840


Pytan

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger litt hjelp til vurdering av ny bærbar pc,

 

Har sett endel på Lenovo og i siste tiden på Multicom sine bærbare.

 

 

Har noen erfaringer med denne;

 

Multicom W840 14" Full-HD

 

Tykkelse på kun 2.28 cm og vekt på 2 kg! hvordan er dette ift. andre ultrabooks?

 

Ser helt klart fordelen med matt skjerm, mye lagring internt kontra å ta med eksterne. Samt at det er fullkomment norsk tastatur og jeg kan velge windows 7 istedenfor.

 

Ser mye film, skolearbeid i siste office utgaven, spiller litt League of Legends og mye oppkobling mot tv...

 

Tar imot andre tips også, men skal ikke mye over 10,000,- og ikke glossy med megahøy oppløsning fremfor ram/ssd. Apple er allerede utelokket da jeg vet mange sliter med å kjøre de skoleprogrammene jeg bruker på sine mac's... og jeg skal ikke installere windows på en mac, da forsvinner vitsen med "simplify & stupify" prinsippet til apple.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne her: http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i5-4200Ue-8GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100561/p10626883

 

Litt billigere, og er derfor litt svakere og har ikke touch-skjerm. Kan likevel si at den er veldig rask. Full HD skjerm er også veldig praktisk om du ser mye film. Den har god kvalitetsfølelse, selv om jeg ikke helt liker touchpaden. Har ikke prøvd spill, men LoL takler den vel nesten garantert. Denne har 4. generasjons prosessor, noe som gir bedre ytelse i spill og batterilevetid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som har kjøpt W840 i øverste link ennå? Mye for pengene om man ser på specs.

 

Har denne her: http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i5-4200Ue-8GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100561/p10626883

Litt billigere, og er derfor litt svakere og har ikke touch-skjerm. Kan likevel si at den er veldig rask. Full HD skjerm er også veldig praktisk om du ser mye film. Den har god kvalitetsfølelse, selv om jeg ikke helt liker touchpaden. Har ikke prøvd spill, men LoL takler den vel nesten garantert. Denne har 4. generasjons prosessor, noe som gir bedre ytelse i spill og batterilevetid.

Hva med viftestøy? Og er batteritiden på 9t realistisk?

Endret av kim
Lenke til kommentar

Du kan jo lese notebookcheck sin test av maskinen, testet modell nar bare HD skjerm, men ellers er jo testen relevant med tanke på batteritid og støynivå:

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Nexoc-B401-Ultra-Clevo-W840SU-T-Notebook.105225.0.html

 

Har ingen erfaring med maskinen selv.

 

9 timer batteritid er nok svært urealistisk, ved lett arbeid og wifi påskrudd så klarer den rundt 5 timer i notebookcheck testen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Du kan jo lese notebookcheck sin test av maskinen, testet modell nar bare HD skjerm, men ellers er jo testen relevant med tanke på batteritid og støynivå:

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Nexoc-B401-Ultra-Clevo-W840SU-T-Notebook.105225.0.html

 

Har ingen erfaring med maskinen selv.

 

9 timer batteritid er nok svært urealistisk, ved lett arbeid og wifi påskrudd så klarer den rundt 5 timer i notebookcheck testen.

Det der er high-end versjonen, med kraftigere prosessor og touch-skjerm som sikkert medfører mindre batterilevetid. Jeg er ikke i stand til å si hvor lenge batteriet varer, men jeg føler det varer veldig lenge. Under normal bruk er viftestøy praktisk talt fraværende. Føler jeg har gjort et veldig solid kjøp for pengene.

Lenke til kommentar

Har denne her: http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i5-4200Ue-8GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100561/p10626883

 

Litt billigere, og er derfor litt svakere og har ikke touch-skjerm. Kan likevel si at den er veldig rask. Full HD skjerm er også veldig praktisk om du ser mye film. Den har god kvalitetsfølelse, selv om jeg ikke helt liker touchpaden. Har ikke prøvd spill, men LoL takler den vel nesten garantert. Denne har 4. generasjons prosessor, noe som gir bedre ytelse i spill og batterilevetid.

Hvorfor liker du ikke touchpaden?

Lenke til kommentar

Fordi den er ruglete om du drar fingeren vertikalt, noe som gjør det mer anstrengende å styre musa.

Ah, ok. Greit å vite, for jeg har vurdert denne maskina. Paden ser jo helt glatt ut på bildet, men den er vel ikke det likevel da..:) Jeg sendte akkurat en V3-571G i retur til CDON, var samme problem der og. Asus sine gamle pads var perfekte, den som feks var på X53-serien. Helt glatt, og med separate knapper. Nå er jo det nærmeste umulig å få tak i..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fordi den er ruglete om du drar fingeren vertikalt, noe som gjør det mer anstrengende å styre musa.

 

Fikk erfare dette, men bruker stort sett mus i tillegg og har da bare valgt å koble fra touchpad, sålenge jeg har tilkoblet en usb mus.

 

Overall veldig fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...