Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc til spill og skolearbeid


Anbefalte innlegg

Hei.

Lillebror på 13 år skal bruke sparepengene sine på å kjøpe seg en bærbar pc og det er sannelig ikke lett å finne ut hva som er mest fornuftig.

Pc'en skal brukes til vanlig skolearbeid, surfing, streame litt fotballkamper, skype med venner og kanskje det viktigste, spill. Han spiller et spill som heter Minecraft. Dette er vel det eneste spillet han spiller på data nå, resten blir spilt på Playstation.
Jeg og resten av familien er litt uvitende når det kommer til hva som trengs for at dette spillet skal fungere optimalt for han og samtidig at det er en grei pc til resten av bruksområdet.

Vi har vært rundt og spurt i diverse butikker og da har vi blant annet blitt anbefalt denne:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15N051SO/hp-pavilion-15-15-6-barbar-pc-solv

 

Han tenker å bruke opptil 6000 kroner på kjøpet.

Så det jeg hadde håpet på var at noen hadde noen forslag eller kanskje visste noe om den pc'en vi har blitt anbefalt. Vil denne fungere for det bruket som blir beskrevet?



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den påstanden som en her kom med HP er feil..Billige HP modeller som f eks Compaq bråker og blir varme, men så fort man kommer over 5000 kroner så er HP maskinene helt fantastisk! Så dette er noe mange tror akjer med alle HP maskiner, men slik er det virkelig ikke.

 

Jeg har hatt flere HP maskiner og ingen maskiner kan måle seg med HP sine stasjonære modeller. Når det gjelder de bærbare så er det de til over 5000 aom også er virkelig gode, men de kan kanskje få litt konkurranse av ASUS

Lenke til kommentar

kan være greit å vente til fredag å se om noen butikker kjører "black Friday". jeg vet enkelte hadde det i fjor.

ellers kan du finne gode kjøp hos Elkjøp på nettet etter klokka 18 på lørdag. de varer til klokken 24 på søndag. de bruker ofte å ha bærbare PCer på tilbud. som regel er det rundt 30% å spare på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...