Gå til innhold

Gaming PC til 7-8k


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe meg ny pc som skal brukes til spill, til ca 7-8k som skal bygges selv. har fått noen andre til å sette opp en pc til meg og den ser slik ut:

post-157484-0-16500900-1385151579_thumb.jpg

 

så det jeg lurer på om det er noen som har innspill, feks andre deler som hadde vært bedre til samme pris? eller om noen rett og slett vil sette opp en litt rimeligere pc til meg?

Endret av baerb2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er litt ubalansert mtp. pris. Anbefaler deg å bruke Prisjakt.no, kan også sette opp lister der. Men Prisguide fungerer forsåvidt halvveis OK for noen (ikke meg). :p

 

Du kan ikke overklokke med det hovedkortet uansett. Så enten må du kjøpe bedre hovedkort og beholde CPU, eller bare kjøpe 4670-modellen (uten K).

 

Kabinettet er også i dyreste laget, Corsair og Fractal Design kan vurderes.

 

Strømforsyningen er det absolutte minimum etter min bok (kvalitet og effekt). Altså, det er en god strømforsyning som fungerer bra, men den er fortsatt i den billige enden av skalaen. Den vil altså ikke vare evig for å si det sånt, ikke bli overrasket om du må bytte den ut neste gang du kjøper PC/oppgraderer.

 

Kjøleren til eVGA bråker også, Asus og MSI sin kjøler er mye mer støyeffektiv og holder temperaturene lavere.

 

Minnet er litt dyrt, finnes billigere (sist jeg sjekket).

 

SSD-en er helt OK. Ytelsen er grei, levetiden også, men det finnes bedre. Du kommer sikkert ikke til å få problemer, men vil du ha mer kvalitet kan du vurdere SanDisk. Har ikke sjekket priser, men sist jeg så var de billigest.

 

 

Håper det hjalp deg litt på vei. ;)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Lagde et oppsett til deg på netonnet.no :)

 

 

Havner på 8300kr, men her får du skikkelig pc.

2 minus viss du kan kalle dem det, liten lagringsplass, kun 250GB ssd og kabinettet er ikke lyddempet viss du bryr deg om det.

Det er også bare stock cpu kjøler. Men med budjsettet ditt så er dette det beste jeg klarte.

 

 

post-89286-0-09304300-1385199891_thumb.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen en PC som jeg kommer til å kjøpe snart. Den ligger for ca. 9000 på Komplett inkludert frakt, men et kjapt søk på prisjakt viser at man faktisk kan spare 1000 kr ved å bestille fra de rette stedene. CDON har forresten gratis frakt på mange av disse varene nå! :) Billigste av frakt jeg har sett til nå har kommet på TIL SAMMEN ca 125,-

 

681ce9c23fc606576d985ef4774f6d30.png

Lenke til kommentar

uhm, ikke kjøp Gtx 760, det er bortkastede penger :)

 

Du kan få R9 280X til 2200 kr, og den yter bedre enn GTX 770. Altså 200 kr... Dvs at GTX 760 er absolutt IKKE anbefalt, jeg ville aldri ha kjøpt det.

du kunne ikke satt opp en pc til 7000-8000 da som du anbefaler? :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Satt opp et oppsett som havner under 8000,- (fra Dustin.no, inkludert frakt). Håper jeg ikek har glemt noe vesentlig..:-D

Ulempen er:

- Kun SSD, ikke ekstra harddisk (dette vil koste 4-600 ekstra, avhengig av størrelse du ønsker

- Ikke kjøler (hvis du ikke skal overklokke med en gang, så trenger du kanskje ikke dette nå, men kan kjøpe senere)

- Usikker på om hovedkortet har innebygd trådløst nett.

- Det følger ikke med Operativsystem (Windows). Men det hadde du vel ikke i opprinnelig oppsett, så det har du kanskje?

 

 

Skjermkort ASUS RADEON R9 280X TOP 3GB PCI-E HDMI/DVI/DP 2 499 Strømforsyning CORSAIR CX 750W BRONZE ATX12V 2.3 POWER SUPPL... 699 Kabinett FRACTAL DESIGN CORE 3000 USB 3.0 BLACK 549 Prosessor INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150 1 715 Minne KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) 699 SSD KINGSTON SSDNOW V300 120GB SSD 7MM SATA/600 M... 649 Hovedkort MSI Z87-G43 Z87 S-1150 ATX 859 DVD-brenner SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BULK BLACK 149 Frakt 99 SUM 7 917

 

Så med ekstra harddisk, havner du vel på ca 8500,-. Og ekstra kjøler, så er du på ca 8800,-. Trenger du operativsystem, så er det ca 8-900 ekstra i tillegg.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare kjøpe en fiks ferdig oppsatt maskin fra Netonnet?

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/data-i-deler/intel/intel-datoridelar-i5-4670k16gb/191517.7142/

denne har det som du trenger til din pris.

 

det eneste som mangler på den er et grafikk-kort og muligens en disk (som jeg ville ha kjøpt).

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/amd-pci-e/sapphire-r9280x3gboc/194905.7064/

er et helt ok kort som holder til det meste om du ikke trenger alt på absolutt høyeste instillinger.

 

ta en vifte i tellegg. http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-xdreami117/185205.7058/

denne har jeg selv og er godt fornøyd med den mtp. bang for buck. stillegående og billig.

 

dette koster 7900 kr og holder i noen år enda. og jeg tror det blir bare flisespikkeri å bytte på noe av dette så løp og kjøp.

 

det blir noe annet om du ikke har OS og må kjøpe det også.

Lenke til kommentar

du kunne ikke satt opp en pc til 7000-8000 da som du anbefaler? :)

Både opsettet til chamror og bytrollet ser veldig bra ut. Jeg ville valgt gigabyte sin versjon av R9 280X.

Den har høyest klokkefrekvens (yter bedre enn de andre kortene), koster litt mer en saffire versjonen, og litt mindre en asus versjonen, og kjøleren er bedre enn på begge de kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...