Gå til innhold

Svart skjerm etter nvidia driver installasjon


Anbefalte innlegg

God dag. Problemet mitt er som følger:


Tenkte jeg skulle installere nyeste skjermdriver fra nvidia, men da ville ikke ubuntu 13.10 samarbeide.


Det som skjer er at jeg fulgte en guide og gjorde som følger:

1: sudo service lightdm stop

2: ctrl-at-f1

3: logg in

4: cd og sudu nvidia skjermdriver fila


Installerer skjermdriverene på en måte som så riktig ut. Når alt er ferdig og den rebooter så kommer den til der det skulle kommet login skjermbilde, men kommer bare svart skjerm og en liten blinkende underscore øverst i venstre hjørne som vist her:




Herifra får jeg ikke skrevet eller gjort noen ting.


Noen som har vært borti det samme (må være det) og som har en god løsning?


Takk på forhånd

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betyr ikke den lille blinkende at maskinen jobber da?

La den få blinke noen timer og seee....

Med så store disker vi bruker nå tar det laaang tid bare å kjøre chkdsk....

 

Tviler, men kan prøve å boote i ubuntu igjen å la den stå mens jeg er på butikken..

 

edit: Lot den stå bortimot en time, ingenting skjedde. så ga opp og boota i iwindows igjen.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Ulikt utgangspunkt forsåvidt, men virker iallefall som du har lignende problem & symptomer omtalt i denne tråden:

 

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=122257

 

Støtte forøvrig på samme selv, ved innstalasjon/oppstart av Mint for en tid tilbake, dvs. svart-skjerm (noen ganger blå) og er visst noe med enkelte skjermkort og refresh rate vs monitor (hvis jeg har skjønt riktig)

 

I mitt tilfelle "likte ikke" Linux Mint-15 radeon 6670 grafikkortet, (prøvde dog ikke repair-prosedyren nevnt i ovennevnte tråd) men svitsja til et radeon 5450 og alt fungerte.

Lenke til kommentar

Kan nå melde at jeg har fått "fikset" ubuntu'en min og kommet meg inn igjen.

 

Løsningen min var som følger:

Problemet var at jeg var stuck på svart skjerm, fikk ikke engang opp terminal ved ctrl+alt+f1.

Løste dette ved at jeg holdt e inne når den booted opp ubuntu, da får du opp Grub sin os velger, her hadde jeg valget mellom den nyeste og en eldre versjon av ubuntu. På den elder versjonen av ubuntu kom jeg faktisk til innloggingskjermen, men det ble også her svart etter at jeg skrev inn passord og trykket enter.

Men her kunne jeg trykke ctr+alt+f1 og få opp terminalen eller cmd skjerm hvor jeg kan skrive kommandoer, pluss var at når jeg var kommet hit så hadde jeg også nett tilgang.

 

Fulgte så denne guiden.

 

Jeg har dog for øyeblikket ikke den nyeste driveren fra nvidia.com installert, vet heller ikke om jeg tør å installere den igjen med det første.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Å laste ned fra nvidia.com er ikke helt optimalt. Jeg bruker Ubuntu sin egen testversjon av de nyeste driverne, som finnes i en ppa her: https://launchpad.net/~xorg-edgers/+archive/ppa Siste versjon der er fra 331-serien, som er et stykke foran den som følger med Ubuntu 13.10 (som er 319-serien).

 

Denne er på lik linje med den du lastet ned fra nvidia.com ikke ansett som stabil, og kan som du opplevde ødelegge systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...