Gå til innhold

Er denne skjermen ødelagt?


Anbefalte innlegg

Jeg har en iphone skjerm som ikke virker... eller gjør den det. Har nå funnet ut at både kameraet, mikrofon og laderen er ødelagt. Har alltid trodd det var ledningen til skjermen som har røket, men nå ble jeg usikker, er det ledningen til kamerat som er røket. Og det er bare at den ikke får strøm, er det grunnen til at skjermen er svart?

 

Her er et bilde av hvordan ledningen på skjermen ser ut, uten kameraet:

post-322199-0-01903100-1384877306_thumb.png

 

 

Her er et bilde av kameraet.

post-322199-0-54877900-1384877644_thumb.jpg

 

Hva er ødelagt og hva er ikke ødelagt?????

 

Har allerede bestilt ny skjerm, må jeg bestille nytt kamera også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt forvirret av innlegget ditt. :hmm:

Er ikke mulig og se på de bildene om det er skade på komponentene eller ikke, og skjermen blir ikke svart dersom kamera er defekt. Hvilke ledninger som har røket er vel bare og se på ledningene som går fra skjerm / kamera osv om det er hele, eller har har røket av?

 

Skal man sammenligne om kamera modulen ser hel ut eller ikke er det også en fordel og si hvilken iPhone det er snakk om.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Blir litt forvirret av innlegget ditt. :hmm:

 

Er ikke mulig og se på de bildene om det er skade på komponentene eller ikke, og skjermen blir ikke svart dersom kamera er defekt. Hvilke ledninger som har røket er vel bare og se på ledningene som går fra skjerm / kamera osv om det er hele, eller har har røket av?

 

Skal man sammenligne om kamera modulen ser hel ut eller ikke er det også en fordel og si hvilken iPhone det er snakk om.

vet det ble dårlig forklart. Det gjelder en iPhone 5 skjerm.

 

Skal prøve å forklare litt bedre:

 

Skulle bytte batteri på den, når tok av skjermen røyk den ene ledningen, jeg vet ikke om det er ledningen til skjermen eller kameraet.

Det kan hende at skjermen er svart nå fordi batteriet er helt tommt.

Bilde over er av kameraet som jeg har tatt ut.

 

Her er ett bilde fra et kamera på ebay:

post-322199-0-44231000-1384968299_thumb.png

Lenke til kommentar

Ah, okey

 

Så du har nå løsnet skjermen fra resten av telefonen?

 

Da skal/skulle det sitte 3 flex-kabler med 3 kontakter på igjen på skjermen, om du har røket et av dem så vil enten front kamera, bilde, eller touch funksjonaliteten i skjermen slutte virke. At du også muligens har et defekt batteri, gjør det jo litt vanskeligere og identifisere hva som ikke virker ;)

 

Lagt ved et bilde og ringet rundt kabelen som går til kamera modulen, mulig du da kan se på skjermen din hvem av de ledningene som har røket, eller om det mangler en slik kontakt på kamera modulen, dersom du også har skrudd den løs fra skjermen.

 

camflex5.jpg

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...