jbb Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Hei! Har nettopp fått ny Seagate Barracuda 120GB og problemet er at flatkabelen min er ikke lang nok til å rekke fra CD-rom øverst i kabinett til hardisk i nedre del av kabinettet. Derfor bestemte jeg meg for å bruke den P-ATA - S-ATA adaptere som jeg fikk med mitt ABIT NF7-S hovedkort. Jeg koblet alt riktig opp, og satte kabelen på sata1 porten på hovedkortet. Men jeg får ikke opp hardisken når jeg er inne i windows og ikke i pqmagic. Så spm. er da: 1. Må jeg enable sata raid kontrolleren på hovedkortet for at den skal finne den? 2. Må jeg innstallere S-ATA driverne som jeg fikk med hk? Men jeg klarer ikke innstallere de fra windows. På forhånd takk Mvh jbb
ConTrail Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 1: Ja 2: Ja Det skal være mulig å installere den fra windows, prøv å sjekk på hjemmesiden til abit etter drivere til raid- / satakontrolleren.
WeeR Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Ja du må enable den. Etter den er enablet er det sikkert ikke noe problem å legge inn drivere i windows.
jbb Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Skrevet 4. oktober 2003 ok, skal prøve på dette. Svarer her hvis det ikke funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå