Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

slutte med snus


davidendvd

Anbefalte innlegg

hei :) jeg har noen spørsmål angående snus. jeg er bare 15 år og jeg har brukt snus i 2 år. jeg elsker å snuse men pengene flyr avgårde og jeg er lei av avhenigheten eller hva det heter. Jeg har prøvd allt. kasta snusen, kjøpt nicorette og ringt røyketelefonen men jeg får det ikke til. Når jeg prøver og slutte så blir jeg deprimert og slutter å spise. jeg blir urolig og kaldsvetter nesten. jeg trenger hjelp! å være 15 år og snusavhengig er ikke bra i det hele tatt og kan ikke være normalt. har dere noen tips?

 

hei :) jeg har noen spørsmål angående snus. jeg er bare 15 år og jeg har brukt snus i 2 år. jeg elsker å snuse men pengene flyr avgårde og jeg er lei av avhenigheten eller hva det heter. Jeg har prøvd allt. kasta snusen, kjøpt nicorette og ringt røyketelefonen men jeg får det ikke til. Når jeg prøver og slutte så blir jeg deprimert og slutter å spise. jeg blir urolig og kaldsvetter nesten. jeg trenger hjelp! å være 15 år og snusavhengig er ikke bra i det hele tatt og kan ikke være normalt. har dere noen tips?

Endret av davidendvd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du klart hittil da? Lag et veddemål hvor det virkelig kommer til å svi dersom du taper.

rekorden min er vell 7-8 timer

Stick with it. Eller gå over til en snustype med mindre nikotin samtidig som du sørger for å ikke bruke mer snus for å kompensere. Trapp gradvis ned på nikotinmengden i snusen. Til slutt går du over til nikotinfri snus. Så kutter du ut den også.

takk for tipset

Lenke til kommentar

Jeg slutta nå i sommer etter å ha snust fast i litt over 6 år. De første 4 dagene trappet jeg ned, 2 snus om dagen de to første og kun 1 de siste to (vet ikke om dette var nødvendig, men..).

 

Tok ca 14 dager før de fysiske abstinensene tok slutt (kaldsvette, skjelving, urolig, ekstremt sulten etc.).

 

Jeg begynte å trene mye, noe som hjalp veldig mot abstinensene.

Lenke til kommentar

Pass også på at du har noe å gjøre, med kjedsomheten så kommer snussuget. Et annet tips vil også være å bruke tyggis / halsdrops istedenfor snus.

 

Jeg sluttet å snuse helt brått i begynnelsen av september. Det som har reddet meg har vært blant annet veddemålet jeg har hatt med noen kamerater som også snuset og skulle slutte. Det er også fint å gå sammen en gjeng og slutte samtidig.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg sluttet Mandag den 18 selv. Har snust i 6år sammenhengende med ca en snusboks hver dag.

Motivasjonen min er flere:

- Bedre økonomi.

- Bedre helse.

- Mer utbytte av trening.

- Mestring/selvkontroll over kroppen.

 

Det føles litt ut som om man må bli sin egen hersker over kroppen, og ikke vise hvor svak man er som menneske. Personlig så er jeg midt inne i en tøff periode nå den første uken. Mye kaldsvetting, dårlig nattesøvn. Dog har det blitt mye trening og mye bedre treningsøkter ut av det hele. De værste periodene er vel på skole og på jobb. Hvor man må bruke konsentrasjonen mye og sitter mye i ro...

 

Hvordan har det gått så langt?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg sluttet onsdag(3 dager siden), har snust i 4 år. Det som overrasker meg er at jeg ikke har hatt noen abstinensplager. savner den egentlig ikke. Jeg brukte vanligvis 1 boks+ hver dag, og hadde da en snus oppi til alle døgnets timer.( ja, jeg sov med snus hver natt :sleep2: )

 

 

Er det normalt at det går så lett? eller vil jeg få en skikkelig smell i nermeste fremtid? :p

 

Mitt tips er onico. ha en boks i lommen, men prøv å la være å ta noen fra den. Har enda ikke tatt en onico enda :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...