Gå til innhold

Er temperaturene mine høyere enn de burde være?


oivindwold

Anbefalte innlegg

Selv fjernet jeg varmesprederen, gnikket bort all "kjølepastaen" og limet som Intel av en merklig grunn slenger på og satte på varmesprederen igjen. Minsket temps med 15-20 grader.

Det man også kan gjøre er å kjøre naked, altså ta kjøleblokk rett på cpu, uten varmespreder. Det kan også minske med 0-10 grader.

 

Har akkurat gjort det sistnevnte selv i en custom loop, men er ikke ferdig med å bygge så kan ikke si noe mer om effekten gitt.

Fint! Takk for svar. Hva slags lim brukte du når du satte på varmesprederen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye men ikke farlig mye. Følg med på temps. Tror du er safe opp mot 1.4 så lenge temps er ok men det er jeg usikker på. Jeg hadde googlet det før jeg bevegde meg mye over 1,3.

SAtt 2 timer her om dagen for å finne den gyldne volt for 4.6ghz men gav opp da jeg nådde 1.35v.

 

Men fant ut at den høyeste clocken jeg kunne ha på auto volt var 4.3ghz (1.28) med maks 60c :)

Lenke til kommentar

SAtt 2 timer her om dagen for å finne den gyldne volt for 4.6ghz men gav opp da jeg nådde 1.35v.

 

Men fant ut at den høyeste clocken jeg kunne ha på auto volt var 4.3ghz (1.28) med maks 60c :)

Jeg kjører og 4.3 nå med 1.22v og det når 80 grader i bf4 på grunn av at jeg har et gtx 780 i samme loop. Jeg tenker å bytte pastaen under varmesprederen. Hvilken stresstest bruker du?

Lenke til kommentar

Da er det mer virkelig ja. Hehe! Skjønte at det var noe muffins her. Jeg anbefaler å clocke i BIOS. Med det hk'et er det rimelig lett. Det anbefales også å delidde cpu. På min cpu sank temp mellom 15-20 grader på de forskjellige corene.

Hvilken termisk pasta brukte du under varmesprederen?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Jeg kjører og 4.3 nå med 1.22v og det når 80 grader i bf4 på grunn av at jeg har et gtx 780 i samme loop. Jeg tenker å bytte pastaen under varmesprederen. Hvilken stresstest bruker du?

 

Vel, min .1.28 volt nådde ikkehøyere enn akurat 60c.

 

Men det ble krasj i bf4 allefall. Der ble det muse lagg til de grader.

 

Å de 60c jeg fikk var med en H60 push & pull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...