Gå til innhold

Helgens prispresser hos Elkjøp: Acer Aspire A7600U


Anbefalte innlegg

Så... en av helgens prispressere hos Elkjøp er satt ned over 46%, og er en Acer Aspire A7600U.

 

Jeg har i lengre tid vurdert å skaffe meg en ny PC, og da en stasjonær.Har per dags dato en HP Elitebook 8460p som er koblet til en 32" TV i tillegg til PC-skjermen. Jeg er jo da på utkikk etter å ha to store skjermer.

 

Bruksområde er primært se film, samt jobbe litt hjemmefra - det vil si på nett, og programmer ikke mer avanserte enn skype, MS-Office og Expression Web. Og litt Photoshop.

 

Jeg forstår litt datamaskiner, men ville satt pris på on noen kunne ytet litt assistanse her. Jeg er blant annet litt redd for at harddisken lett kan bli en liten flaskehals? I tillegg så virker ikke prosessoren så alt for kraftig da det bare er dualcore i5? Generelle tanker om et evt kjøp av denne?

 

(Om noen har aning på noen andre gode tilbud der ute så hyl ut!)

 

- Camorra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg til en ekstra disk, så har du en pc med ganske så mye mer ytelse.

http://www.komplett.no/komplett-office-ifive/10794#!tab:extra

 

Elkjøp sin har en dårligere og eldre prosessor, en 5200 rpm harddisk. + for integrert skjerm og ytelse. Samt skjermkort.

Komplett får du en SSD, og haswell prosessor til samme prisen, dog uten skjerm og skjermkort. Men en kraftigere pc.

 

Begge klarer nok oppgavene du vil dem skal gjøre, dog kan Elkjøp sin bli et irritasjonsmoment mtp hastighet etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...