Gå til innhold

Hovedkort med PCI


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Den gode gamle pcn min har nå tatt kvelden og jeg skal bygge ny pc.

Det er mange år siden jeg bygget en pc nå, så kunnskapene mine er ikke så gode.

Jeg har et godt lydkort som jeg vil ha i den nye pcn. Dette lydkortet er PCI og ikke PCIe. Jeg har søkt litt rundt men finner ikke nye hovedkort som har PCIe og en ekstra PCI. Eksisterer dette ikke? Eller har jeg oversett noe? Hovedkortet bør heller ikke være alt for dyrt.

 

Dersom noen kan komme med forslag til et hovedkort som tilfredsstiller disse kravene setter jeg stor pris på det.

 

Takker for svar. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins noen hovedkort som ennå har PCI slotter men de minker ! Sjekk hovedkort på Komplett feks.. Socket 1150 er det vel færrest med PCI men 1155 som er på vei ut, men sikkert greie nok har nok flere en eller flere PCI slotter.

Denne som er forrige generasjon har vel faktisk 3 PCI slotter.

http://www.komplett.no/asus-p8z77-v-lx-socket-1155/746629#!tab:reviews

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, bygg ny maskin, men det kan vel by på softwareproblemer pga OS.

Kortet passer nok likegodt i en ny maskin som en gammel.

Problemet som trådstarter etterspør er om vi kan vise ham noen nye hovedkort med PCI.

 

Men ja, trådstarter bør først og fremst sjekke at det eksisterer drivere til nye OS, gitt at du ikke har dette fra før. :)

 

Selv måtte jeg bare legge PCI-lydkortet på hylla. Det er jo heller sjokkerende at noe slik har levd såpass mange år som tilnærmet utdød teknologi. Pci-e hadde jo selv i 2004 mer eller mindre erstattet PCI pga betraktelig mer kapabel ytelse.

 

Må jo huske på at nyere hovedkort gjerne har integrerte kretser som er mindre og bedre enn før. Og så har du hovedkort med mer dedikerte lydkretser som er ment å erstatte dedikert lydkort.

 

Uansett, er du bestemt på å få PCI-hovedkort så er dette fullt mulig. På prisjakt kan du sortere ut hovedkort med kun PCI for eksempel. (Mobilen nekter å lime inn link)

Lenke til kommentar

*Hjelper en over her som ikke fikk til å legge til link*

 

Se hver hvilke hovedkort du vil ha. Om du velger et billig kort får du ofte dårlig lydprosessor.

Velger du et dyrere kort er det enkelte her som har egen PCB for lyd.

Jeg hadde selv valgt et billigere kort og lagt på et skikkelig lydkort. De utgangene du har på kortet du linker til får du uansett ikke på noe HK :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...