Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prosessor på 100% hele tiden


Anbefalte innlegg

Har en HP fra 2006 som hele tiden har fungert optimalt. I de siste ukene har den begynt å gå tregt. I forrige uke ble den helt ubrukelig og prosessoren er på 100% hele tiden.

 

Har re installert XP, men problemet er der fortsatt. Temperatur ligger på 62 grader.

 

Nevner at jeg testet dette med prosessoren etter hvert som jeg la inn software. Etter Windows og SP2 var installert, gikk den normalt. Etter Chrome og SP3 var lagt inn, kom problemet igjen. Har kjørt Chrome og SP3 i lange tider uten problem tidligere.

 

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd når jeg har satt opp virtuelle maskiner med xp/server 2003 på jobben i det siste, at windows update gjør at prosessorforbruket går rett i taket.

 

Gå på run/kjør og skriv inn services.msc, så finner du windows update og disabler denne.

Evt reboot etter du har slått av windows update, og se deretter på cpu forbruket.

Lenke til kommentar

Har opplevd når jeg har satt opp virtuelle maskiner med xp/server 2003 på jobben i det siste, at windows update gjør at prosessorforbruket går rett i taket.

 

Gå på run/kjør og skriv inn services.msc, så finner du windows update og disabler denne.

Evt reboot etter du har slått av windows update, og se deretter på cpu forbruket.

 

Flott. Dette fungerer, men jeg er nødt for å slå av tjenesten for hver gang jeg starter om. Går det ikke å få denne permanent avslått?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å gå inn i Kontroll panelet, Automatisk oppdatering (Automatic Updates) og velg Slå av automatisk oppdatering (Turn off Automatic Updates). Ta så og disable Windows update service igjen.

 

Har gjort dette nå og det ser ut til å fungere. Tusen takk til alle for gode svar :) .

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...