Maya :) Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 I verkstedrapporten har jeg fått tilbakemelding om at det er funnet korresjon/ irr i ladekontaktetn på telefonen, grunnet væskeskade. Jeg har fått tilsendt disse bildene som bevis, men kan ikke nok om dette til å vite om bildet faktisk påviser korresjon/irr. Er det noen som har bakgrunn i faget og kan bekrefte om dette er gode bevis eller ikke? Telefonen har ikke vært utsatt for annen væske/fukt, enn normalt norsk klima.
Flodec Skrevet 12. november 2013 Skrevet 12. november 2013 Var lett å se skaden på disse bildene. Øverste bildet var best.
Frobe Skrevet 12. november 2013 Skrevet 12. november 2013 Det kan se ut som om det er litt grønt irr mellom pinne 1 og 2, og det kan stemme med at pinne 1 er kontinuerlig 5V og 2 er Data -. Sannsynligvis har det ligget litt vann der lenge nok til å korrodere kobberet i pinnene og danne det grønne oksyd-belegget.
FBEN Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Var ganske mye "lommerusk" i kontakten, dette kan holde på fuktighet lenge nok til at du vil få irring.
Maya :) Skrevet 13. november 2013 Forfatter Skrevet 13. november 2013 Ok, takk for svar! Da regner jeg med at jeg stiller dårlig opp mot å få ordnet det på garantien. Har hørt at det er mulig å pusse korresjon vekk selv. Noen som har tips med eksempelvis videolink til hvordan det kan gjøres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå