Gå til innhold

[Løst] Hvordan overføre konto til ny ps3?


furiousanimal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har en ny ps3 som jeg gjerne skulle ha fått lagt innpå min gamle konto, er det bare da til å logge seg inn på den nye med gamle kontobrukernavn og passord? Må jeg gjøre noe for å få alle trophies og slik over eller ligger det innpå uansett om jeg bytter PS3? og må jeg ta backup for å få en save over på den nye?

Jeg har også tenkt å gi vekk min gamle PS3 så lurte på hvordan jeg fjerner hovedkontoen på den fra systemet uten å slette selve kontoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå inn på det valget der du finner trophies ol. Der er det noe som heter account management (mulig du må inn i en parent-meny først). Trykk deaktiver konto. Dette er viktig for du kan kun ha kontoen aktiv på 5 systemer samtidig. Så har du logget deg inn hos en kompis eller to så er det ikke så mange systemer du har igjen. Hvis dette da overføres til PS4 så risikerer du i verste fall at du ikke får brukt kontoen din på PS4 #2 fordi den allerede er aktivert på 5 andre maskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gå inn på det valget der du finner trophies ol. Der er det noe som heter account management (mulig du må inn i en parent-meny først). Trykk deaktiver konto. Dette er viktig for du kan kun ha kontoen aktiv på 5 systemer samtidig. Så har du logget deg inn hos en kompis eller to så er det ikke så mange systemer du har igjen. Hvis dette da overføres til PS4 så risikerer du i verste fall at du ikke får brukt kontoen din på PS4 #2 fordi den allerede er aktivert på 5 andre maskiner.

 

Takk for tipset! ;) Fant også ut av hvordan jeg fikk kontoen vekk fra ps3, så nå satser jeg på at alt er i orden og at jeg fortsatt kan ha kontoen aktiv på 5 systemer. Regner med det går greit selvom jeg skaffer meg PS4, men det er jo som du sier, skulle jeg logger meg inn hos noen kompiser, så plutselig hadde jeg ikke hatt fler igjen og ikke skjønt hvorfor, det hadde ikke vært så kjekt, men tror nok det skal gå bra nå :)

Endret av takenboy9
Lenke til kommentar

Da går det nok fint. Det er bare lurt å gjøre det med en gang før du kvitter deg med maskinen. Da kan det bli vanskelig å kontakte evt. ny eier for å få gjort det. I prinsippet klarer man seg jo med en, men plutselig finner du på å ha en PS4 på hytta og så må du ha en annen bruker der fordi du har brukt opp brukerkontokvoten ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...