Gå til innhold

Hva gjør egentlig en skipsmegler?


Anbefalte innlegg

Jeg har snart en mastergrad i business og har begynt å se litt på shipping.

Finner svært lite konkret info om hva skipsmeglere egentlig gjør.

Noen som vet mer om dette? Er det veldig "peoples-jobb", tallknusing, skaffe last/avtaler ?, setter pris på om noen har direkte erfaring i bransjen. Må si jeg kvier meg litt for matematikk og finans, og har sett på dette som et alternativ. Har basice skills selvfølgelig, men ønsker litt mer varierte arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har brokers som driver på med kontraktsforhandling, du har meglere som sitter på prosjektavdelinger.

En skipsmegler kan være mye rart

 

Skipsmegleren bidrar til forhandlinger og avtaleinngåelse av maritime forretninger over hele verden. En skipsmegler kobler ledig skipskapasitet og fraktoppdrag.

En av skipsmeglerens viktigste arbeidsoppgaver er å etablere kontrakt mellom kjøper og selger. Som skipsmegler tilrettelegger du for salget og du bidrar med juridiske og finansielle løsninger.

Andre arbeidsoppgaver for en skipsmegler er:

  • å skaffe last for skip og skip for last
  • utarbeide utleieavtaler for skip
  • bidra til utvikling av nye skipskonstruksjoner og nybygging av skip

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/skipsmegler

Lenke til kommentar

på hvilken måte? Er det grunnlønn forresten i tillegg til provisjon

 

Det er stort sett grunnlønn + en provisjon/PSP/bonus ordning, tingen er at det er kontiunerlig arbeid der du jobber ekstremt mye, i forhold til det jeg jobber med nå er det også ganske dårlig betalt, og du må finne deg i mye mas. For å ikke snakke om at du må mase selv.

Lenke til kommentar

 

Det er stort sett grunnlønn + en provisjon/PSP/bonus ordning, tingen er at det er kontiunerlig arbeid der du jobber ekstremt mye, i forhold til det jeg jobber med nå er det også ganske dårlig betalt, og du må finne deg i mye mas. For å ikke snakke om at du må mase selv.

Hva ligger lønnen på der du fikk tilbud?

Lenke til kommentar

 

Det var ett tilbud di kom med, om det var det di vanligvis tilbydde folk vet jeg ikke, av den grunn anser jeg det ikke helt som relevant heller. Men den var mye provisjons basert.

gi meg noe figures da! Spiller vel ingen rolle om det var mye eller lite,jeg skal prøve yrket uansett så hadde vært fint å ha et lite benchmark

Lenke til kommentar

Det er absolutt godkjent hvis det er tilfelle..Vet du om man må gjennom no formell/uformell sertifisering?

Sett mange linker til "Maritim trainee" men det virker litt useriøst

 

Du må nok igjennom en viss opplæring, jeg skal ærlig si at jeg vet ikke, jeg kjenner ett par stykker som jobber som det, en av di har vell en slags prøvstidsordning, men det er en uriaspost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...