Gå til innhold

Hjelp til å finne earbuds?


Puster

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det var sorgens-time kommet. Mine Monster Turbine Cable earbuds har tatt kvelden. Dette er et av de beste headsettene jeg har hatt opp igjennom tiden, og jeg har vært så fornøyd med lyden fra disse. Har et par Monster Tubine Gold liggende, men de lever rett og slett ikke opp til forventningene mine, så er mer inerissert i et par nye.

 

Jeg har falt ut av verden med earbuds og lurer på om det er noen der ute som har et par earbuds som de vil anbefale? Kanskje noen som ligner på Monster Turbine Pro?

 

Jeg bruker earbudsene så og si overalt. På skolen, trening, jobb, bussen osv. Så jeg er ikke akkurat så interissert i et headsett, synes det blir for stort å ta med seg og er kanskje litt for klomsete. Jeg er hører på en del sanger med bass, så kan være greit med et headsett med god bass.

 

Pris er ikke så viktig, er begrunnelsen god nok for et dyrt headsett, er det nok verd prisen.

 

Takker for alle innspill og tanker!

Endret av Puster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe Monster Cable Turbine igjen? Da vet du jo at du blir fornøyd.

 

Personlig ville jeg heller gått for noe fra Shure sin se-serie. Disse er meget godt bygget, har god isolasjon, avtakbar kabel, sitter som støpt og har veldig god lyd i forhold til pris. Det eneste som kanskje ikke vil tilfredstille deg er mengden bass, i hvert fall ikke på se315.

 

Dette er forresten earbuds, og dette er et headset. Det du er ute etter heter på norsk ørepropper og på engelsk In Ear Monitors (IEM) eller earphones.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv Shure535 og Monster Turbine Pro Copper.

For meg er passform og komfor veldig viktig da jeg bruker ørepropper ca 7 timer hver dag. Og til nå er det ingenting som slår Shure535 som jeg har prøvd. Lyden er helt grei, men er en smaksak fra person til person.

Men etter å ha prøvd Monster turbine pro copper så er ingenting jeg har prøvd vært i nærheten.

 

Jeg bruker fremdeles mest shure, men kun på jobb. Mens hjemme så bruker jeg monster sine. Mest slik, pga komforen. Men om du liker passformen til Gold, så vil du også elske Copper.

 

Forskjellen jeg har lest mellom gold og copper er at gold er mer en "basshead" propp. Mens copper er en så kalt analytisk eller noe sånt. Bassen er ikke superkraftig men den er trykker bra vist du bruker en god equalizer og stiller den inn etter dine preferanser, mens diskanten og mellomtonen er helt fantastisk på copper, noe jeg tror er copper sine beste egenskaper. Jeg kan omtrent høre fingrene/neglene gli over strengene på gitarer, helt sykt oppløsning og detaljer.

 

Med en god equalizer og spiller (jeg bruker selv Cowon) så låter det riktig bra med både shure og monster sin.

 

Btw så har shure kommet med en ny en som arvtager for SE535, den heter SE846

men den er ganske sinnsyk dyr enda

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2078114

Lenke til kommentar

Har begge typene du finner her og jeg kan anbefale begge. Bruker de litt om hverandre og klarer ikke å finne en favoritt av dem. Trumpets har en fantasisk balanse, mens Tribute har en veldig dyp bass og herlig lyd. De er ganske forskjellige og du kan sjekke hva andre sier om dem på nett med et raskt google-søk. Jeg er fryktelig dårlig på å forklare lyd :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xmonster+miles+davis&_nkw=monster+miles+davis&_sacat=0&_from=R40

 

 

Edit: Tror ikke du får mer lyd for pengene enn disse (kjøpt fra ebay, sent as gift)..

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...