Gå til innhold

Er Quranen en løgn


Anbefalte innlegg

 

 

Det er ikke bare jeg som "sitter på sannheten" Det er flere kristne som også gjør det.

 

Og det er fordi kristendom ikke er en religion av denne verden, og kristtendom reguleres ikke av menneskelige tradisjoner og regler.

 

Kristendom er fra Gud, og det er Gud selv som åpenbarer sannheten gjennom sin ånd.

 

Det er ingen mennesker som har "oppfunnet" kistendommen, slik det er med islam,jødedommen, og div andre religioner og ideologier.

 

Med fare for å gjenta meg selv: hvordan vet du dette? Hva om det er Islam som er riktig, og Kristendommen feil? Hvordan kan du vite det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er mao kristen. Og det er veldig viktig for kristne å vite om hvem jødene egentlig er og hva de driver med.

 

 

 

Du kan ikke ha studert kristendommen så veldig mye, med tanke på at du ikke har fått med deg at Jesus var Jøde. Gamle Testamentet, som er en del av Bibelen, er jo mer eller mindre Jødenes tekster. At de da ikke har noe til felles er jo bare tåpelig. Jesus nevnes jo blandt annet i Islam og Jødedommen også...

 

Forsåvidt er du eneste Kristne jeg har kommet over som tror at Kristendommen ikke har noe til felles med Islam og Jødedommen. Rent statistisk sett tyder jo det på at du tar feil.

 

 

Denne her er også fin å se: http://www.youtube.com/watch?v=fZpJ7yUPwdU

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du kan ikke ha studert kristendommen så veldig mye, med tanke på at du ikke har fått med deg at Jesus var Jøde. Gamle Testamentet, som er en del av Bibelen, er jo mer eller mindre Jødenes tekster. At de da ikke har noe til felles er jo bare tåpelig. Jesus nevnes jo blandt annet i Islam og Jødedommen også...

 

Forsåvidt er du eneste Kristne jeg har kommet over som tror at Kristendommen ikke har noe til felles med Islam og Jødedommen. Rent statistisk sett tyder jo det på at du tar feil.

 

 

Denne her er også fin å se: http://www.youtube.com/watch?v=fZpJ7yUPwdU

 

Selv om Jesus nevnes i islam og jødedommen, så betyr jo ikke det at disse to religionene har noe tilfelles med kristendommen.

Jesus nevnes jo også av sekulære historikere og av mange ateister, men det betyr jo ikke at de er kristne eller har noe med kristendommen å gjøre.

 

Jesus var ikke Jøde.

Han var av judah stamme, som er en av Israels tolv stammer, men han var ikke jøde etter den betydningen ordet har i dag.

Ordet jøde kommer opprinnelig fra "Judah" og som sagt så var judah en av Israels stammer.

 

Men idag brukes ordet om dem som tror på jødedommen, mao ordet jøde kommer av religionen, Og Jesus var ikke jøde i dagens betydning av ordet.

Allerede på Jesu tid så var flertallet av de som kalte seg jøder falske jøder, som ikke stammet fra Israels stammer.

 

Disse falske jødene har i dag klart å få folk flest til å tro at de er Israel, mao etterkommere etter Israels stammer, men det er de ikke, de er heller ikke etterkommere etter judah stamme.

De som kalles jøder i dag er mao svindlere, de har stjålet identiteten til Israels stammer, som ennå esisterer.

Og samtidig som de har stjålet idenditeten til Israels stammer, så har de klart å innfiltrere disse stammene og overbevist dem om at de ikke er Israels stammer, men at det er jødene som er Israels stammer.

Dette tror nå dessverre de fleste, inkludert de fleste kristne.

Men sannheten vil komme frem uansett.

 

Tekstene i GT er ikke "jødenes tekster" Det eksisterte ingen jøder på den tiden, det fins ingen "jødiske tekster" hverken i GT eller NT.

 

Eliten og de rike av Judah stamme, sammen med eliten fra benjamin, ble ført i fangenskap i Babylon i år 586 f kr, og det var i babylon jødedommen ble til. Jødedommen er tuftet på østlig mystikk og ikke på Israels gamle religion fra GT.

 

Etter fangenskapet kom noen få av judah og benjamin tilbake til sitt land, og det var blant disse at Jesus fant sine apostler og disipler, de fleste apostlene var forøvrig av Benjamin stamme.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Bare noe jeg legger merke til stadig vekk når man diskuterer islam. Sikkert fordi folk er litt redd for den religionen, så vil de bruke noe mer harmløst som de kan sammenligne med, kritisere noe uten å bli drept for det, om du skjønner :p

 

Harmløst? Å fri meg fra enfoldigheten. Kristendommen er en ren hatideologi, akkurat som sine tvillinger kristendom og islam. Grunnen til at en "alltid trekker inn kristendommen" her på berget er at denne er mye mer kjent for menigmann i vårt samfunn. Paralleller bruker en i alle slike sammenhenger, det betyr slett ikke at en er redd for en tarvelig og ussel hatideologi.

 

Er det en gruppe religiøse jeg er bekymret for her i landet er det uten tvil de kristne, det er de som er de desidert verste på overgrep og hat i vårt samfunn.

Lenke til kommentar

 

Selv om Jesus nevnes i islam og jødedommen, så betyr jo ikke det at disse to religionene har noe tilfelles med kristendommen.

Jesus nevnes jo også av sekulære historikere og av mange ateister, men det betyr jo ikke at de er kristne eller har noe med kristendommen å gjøre.

 

Jeg gir opp, er ikke mulig å snakke fornuft her. Du kommer tilogmed med selvmotsigelser i dette våset ditt.

 

Fortsett å høre på stemmene i hode ditt du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva er målet DITT av å diskutere i den diskusjon.no egentlig?

så du er

en nazist, jødehater,islamhater,araberhater... og hva mer hater du ? har jeg ingen peiling

 

Å si sannheten om jødedom og islam er ikke det samme som å hate jøder og muslimer, eller arabere.

 

Hvorfor er det blitt slik i dag at om du kritiserer noen eller sier sannheten om noe eller noen, så tror folk flest at det er det samme som å hate dem du kritiser eller sier sannheten om ?

 

 

Om du har lest denne tråden, så vet du utmerket godt at jeg ikke er nazist. Jeg tar avstand fra alle former for sosialisme, inkl nazisme.

Lenke til kommentar

 

Å si sannheten om jødedom og islam er ikke det samme som å hate jøder og muslimer, eller arabere.

 

Hvorfor er det blitt slik i dag at om du kritiserer noen eller sier sannheten om noe eller noen, så tror folk flest at det er det samme som å hate dem du kritiser eller sier sannheten om ?

 

 

Om du har lest denne tråden, så vet du utmerket godt at jeg ikke er nazist. Jeg tar avstand fra alle former for sosialisme, inkl nazisme.

 

For å ta for meg din siste post og noen av dine andre poster i denne tråden:

 

1. Du forteller ikke sannheten. Du har blitt korrigert utallige ganger med store mengder triviell og pålitelig kunnskap, men du bruker kun absurde og totalt løse/upålitelige konspirasjonsteorier til å avvise denne kunnskapen.

 

"Wikipedia er kontrollert av jøder"?!? For noe svada! Jeg har selv laget Wikipedia-artikler og jeg kjenner til og med en av administratorene for det norske wikipedia gjennom utdanning på universitetet. Jeg har så langt ikke kommet over en eneste jøde som "kontrollerer".

 

Hva heter i så fall disse jødene? Har du navnet deres? Hvilket land bor de i? Hvordan har du fått vite om dem?

 

2. Jødedommen har ingenting med kristendommen å gjøre? Aner du hvor ufattelig kunnskapsløs du fremstår ved å si noe slikt? Du har en enorm bevisbyrde på denne ekstrapordinære påstanden. Den stemmer ikke med noe etablert kunnskap om religion. Bare det at både jødedommen og kristemdommen faktisk har GT som kanonisert tekst bør få det til å ringe en bjelle.

 

Vi har forresten vært igjennom denne diskusjonen før og da stakk du med halen mellom bena slik alle konspirasjonsteoretikere gjør når de skal bevare sitt "alternative" verdensbilde. Du tåler rett og slett ikke for mange spørsmål. Noen gang lurt på hvorfor?

 

3. Hva i all verden har den politiske ideologien sosialisme med noe av dette å gjøre?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Å si sannheten

 

Hvorfor er det blitt slik i dag at om du kritiserer noen eller sier sannheten om noe eller noen, så tror folk flest at det er det samme som å hate dem du kritiser eller sier sannheten om ?

 

 

 

Sannheter er bare av privat og personlig art, og hvis man bruker ens egne sannheter for å skape ufred og stigmatisere de man ikke liker, er det helt naturlig å tro at den som sier alle disse sannhetene er drevet av "ill will" eller "hat" om du vil

 

Ens egne sannheter passer best i ens eget hode

 

Ha en fin helg, balters

 

:)

Lenke til kommentar

Sannheter er bare av privat og personlig art, og hvis man bruker ens egne sannheter for å skape ufred og stigmatisere de man ikke liker, er det helt naturlig å tro at den som sier alle disse sannhetene er drevet av "ill will" eller "hat" om du vil

 

Ens egne sannheter passer best i ens eget hode

 

Ha en fin helg, balters

 

:)

Takk for det, og god helg til deg også.

 

Men når det gjelder sannheten så tar du nok feil. Det er bare en sannhet, og den er evig og absolutt.

 

Det fins ikke flere sannheter, og det fins heller ikke noe slikt som egne sannheter, eller egen sannhet. Om du tror dette så lurer du deg selv.

 

Det er, som du også nevner, bla denne troen som gjør at ting blir skjevere og skjevere, mer og mer urettferdige og at det blir mer og mer kaos og vold i verden.

Fordi de fleste tør jo ikke å si fra fordi de mener at det er ingen absolutt sannhet, men flere forskjellige sannheter.

 

Dette er ikke noe annet enn en ny versjon av "den sterkestes rett"

Den "sannheten" som er sterkest i øyeblikket og har flest tilhengere vinner.

 

Det fins kun en sannhet, den er fra Gud.

Og ingen mennesker,organisasjoner, ideologier eller religioner, har rett eller mulighet til å lage sin egen sannhet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

problemet er jo at rett og slett jeg har alltid hat dårlige engelsk kunnskaper. men jeg tror nok at det som står her er vel at den ble kritisert av vitenskapsmenn, sant?

Du henviste til en bok som påstod at Koranen inneholdt "vitenskapelige" fakta. Den boka har blitt latterliggjort (dvs. at den ikke er verdig kritikk engang) av både vitenskapsmenn og teologer.

 

Det er alltid noen tullinger som forsøker å fremme såkalte "tilfeldigheter", og ved hjelp av å strekke metaforer og legge til alle mulige ubegrunnede antakelser kan finne et "svar". Et svar man visste på forhånd, så man visste hva man skulle gå for.

 

Det er kun nyttig som en øvelse for å demonstrere at man ikke kjenner seg på elementær statistikk og logikk.

Lenke til kommentar

Du henviste til en bok som påstod at Koranen inneholdt "vitenskapelige" fakta. Den boka har blitt latterliggjort (dvs. at den ikke er verdig kritikk engang) av både vitenskapsmenn og teologer.

 

Det er alltid noen tullinger som forsøker å fremme såkalte "tilfeldigheter", og ved hjelp av å strekke metaforer og legge til alle mulige ubegrunnede antakelser kan finne et "svar". Et svar man visste på forhånd, så man visste hva man skulle gå for.

 

Det er kun nyttig som en øvelse for å demonstrere at man ikke kjenner seg på elementær statistikk og logikk.

jeg tror ikke at du skjønte helt hva jeg sa.

Selvfølgelig skal den bli kritisert av teologer og vitskapsmenn siden den kom ut i Europa og med tanke på hvor høyt europerer HATER islam- vil det være for mange fornuftig å begå selvmord enn å si at islam er sannheten

Endret av sola2000
Lenke til kommentar

jeg tror ikke at du skjønte helt hva jeg sa.

Selvfølgelig skal den bli kritisert av teologer og vitskapsmenn siden den kom ut i Europa og med tanke på hvor høyt europerer HATER islam- vil det være for mange fornuftig å begå selvmord enn å si at islam er sannheten

Gosh, ja, la oss anta at alle vitenskapsmenn og teologer intenst hater islam. Det er jo mye bedre å anta det enn at man kan ha tatt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

islam er sannheten

islam har ikke noe med sannhet å gjøre.

islam er en stor løgn, bygget på en rekke mindre løgner. Og islam vil følgelig om ikke lenge kollapse som et korthus.

 

Det er forøvrig ikke rart at europeere hater islam, for islam har ikke noe her å gjøre, islam er et fremmedelement i europa, som er blitt tvunget på oss av våre feige, forræderiske og svikefulle politikere mot vår vilje.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...