Gå til innhold

Gratulerer til alle Xperia Z1 eiere!


NeEeO

  

30 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med telefonen?

    • Ja
      14
    • Nei
      4
    • Jeg har ikke telefonen.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da vant vi prisen for årets mobil, mens note 3 ble årets spesialmobil.

Neste "store" ting er Android 4.4, noen som vet når den kommer? Skriv også om du er fornøyd med telefonen.

Hvilken pris, snakker du om?

Og...

Som jeg har skrevet flere ganger her...fordi jeg har kamera som 1 prioritet på mobil.

Blir helt forvirret jeg. Da jeg liksom lenge har innbilt meg at Nokia 1020 og Xperia z1 var det ypperste hva gjelder mobilkamera i salg akkurat nå.....

Og så blir Z1 av og til kalt skuffende og til dels elendig. For så i neste øyeblikk omtalt som nærmest en revolusjon?

På enkelte tester blir jo Z1 omtalt som nettopp det.

 

Ut fra dette har jeg funnet å beholde Nokia 808 inntil videre....

Lenke til kommentar

Hvilken pris, snakker du om?

Og...

Som jeg har skrevet flere ganger her...fordi jeg har kamera som 1 prioritet på mobil.

Blir helt forvirret jeg. Da jeg liksom lenge har innbilt meg at Nokia 1020 og Xperia z1 var det ypperste hva gjelder mobilkamera i salg akkurat nå.....

Og så blir Z1 av og til kalt skuffende og til dels elendig. For så i neste øyeblikk omtalt som nærmest en revolusjon?

På enkelte tester blir jo Z1 omtalt som nettopp det.

 

Ut fra dette har jeg funnet å beholde Nokia 808 inntil videre....

Gå inn på.mobilen.no der står prisen. Det er gulltasten.

 

Det var synd 1Blue2white. Føler med deg. Du hadde vel cover og skjermbeskytter? Var det fronten eller bakdelen som knuste?

xperia z1 var helt konge den, helt til den falt i gulvet :( jeg syntes ikke at en "årets mobil" kan tåle så lite. Så nå har jeg en mobil som kan falle i gulvet flere ganger uten å dø, også skal jeg selge z1 når den er fiksa :/

Det var synd 1Blue2white. Føler med deg. Du hadde vel cover og skjermbeskytter? Var det fronten eller bakdelen som knuste?

Lenke til kommentar

Det var synd 1Blue2white. Føler med deg. Du hadde vel cover og skjermbeskytter? Var det fronten eller bakdelen som knuste?

problemet var at det var selve panelet inni telefonen som knuste. Man kan ikke se at den har vært i bakken med mindre man skrur på skjermen. JEg kan fortsatt bruke den hvis jeg vet hvor jeg skal trykke, men skjermen viser bare tilfeldige streker :p jeg hadde ikke noe beskyttelse, siden den forrige telefonen min tålte flere fall i asfalt og vegger, så jeg regna med at hvis jeg kunne holde denne unna de styggeste fallene så måtte den da kunne overleve, men så falt den ut av skapet på treningssenteret og ned i sånn dere gummi-gulv :(

Lenke til kommentar

Nå er Gulltasten årets mest tullete arragement, men Xperia Z1 er likevel en god telefon. Jeg gir Sony en liten stund til på å legge inn kernel-kode for Z1 i AOSP slik som de gjorde med Xperia Z og at de fikser unlock-buggen som sletter DRM-nøklene til kameramotoren. Regner med at dette skjer innen jul ellers er Nexus 5 også en glimrende telefon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Designet på Z1 er nydelig, S4 har markedets styggeste design plastic fantastic.

 

De lager en halv cm med unødvendig kant nederst, for å så oppta en halv cm av skjermbildet med menyen så du får faktisk mindre skjermbilde!. Med Z1 har du samme skjermstørrelse som S4, bare at du faktisk ikke får like stort skjermbilde, bare heller en mer klumpete og større telefon! De skulle nærmest hatt gratulasjonspris for elendig design og mangel av fornuft!

 

Z1 føles på ingen måte ut som er i bedre byggkvalitet enn S4, snarere tvert imot.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

De lager en halv cm med unødvendig kant nederst, for å så oppta en halv cm av skjermbildet med menyen så du får faktisk mindre skjermbilde!. Med Z1 har du samme skjermstørrelse som S4, bare at du faktisk ikke får like stort skjermbilde, bare heller en mer klumpete og større telefon! De skulle nærmest hatt gratulasjonspris for elendig design og mangel av fornuft!

 

Z1 føles på ingen måte ut som er i bedre byggkvalitet enn S4, snarere tvert imo.

Den ledige plassen på bunnen er faktisk meget praktisk når man bruker telefonen i landskapmodus og jeg vil gi kudos til Sony som faktisk følger best practices med å bruke on-screen navbar. I Android 4.4 (som kommer offisielt til Z1 etter jul og uoffisielt lenge før den tid skjuler navbaren seg når du ikke trenger den.

 

Men for all del, kos deg med billigplasten din så kan vi kose oss med en raskere telefon i metall som i tillegg er vanntett uten å være upraktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ledige plassen på bunnen er faktisk meget praktisk når man bruker telefonen i landskapmodus og jeg vil gi kudos til Sony som faktisk følger best practices med å bruke on-screen navbar. I Android 4.4 (som kommer offisielt til Z1 etter jul og uoffisielt lenge før den tid skjuler navbaren seg når du ikke trenger den.

 

Men for all del, kos deg med billigplasten din så kan vi kose oss med en raskere telefon i metall som i tillegg er vanntett uten å være upraktisk.

 

Spørsmålet er, hvorfor i helvete ikke bare lager knapper på den nederste plassen? S4'en min har ingen problemer med å ligge i hånda i landscape. Hvis du først skal ha knapper på skjermen skal faen meg skjermen dekke hele overflaten først.

 

Plastikk vs metall osv diskusjonen er lang, så den tar jeg ikke nå. Men etter å ha testet begge føles Z1 overhodet ikke ut som er noe bedre byggkvalitet, uavhengig hva papiret sier.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er, hvorfor i helvete ikke bare lager knapper på den nederste plassen? S4'en min har ingen problemer med å ligge i hånda i landscape. Hvis du først skal ha knapper på skjermen skal faen meg skjermen dekke hele overflaten først.

 

Plastikk vs metall osv diskusjonen er lang, så den tar jeg ikke nå. Men etter å ha testet begge føles Z1 overhodet ikke ut som er noe bedre byggkvalitet, uavhengig hva papiret sier.

Æsj, billig plastikk var den største grunnen til at jeg valgte bort S4. Dessuten er Specsa til Z1 mye bedre enn S4, bare sammenlign du :). Du valgte feil mobil, S4 er den dårligste av alle toppmodellene. Hvis du ville ha en bra mobil med billig plastikk kunne de heller valgt LG G2 som ihvertfall er sammenlignbar med Z1's Specs.

 

For å si det sånn: Xperia Z1 er den nydeligste mobilen med best design. Glass foran og bak, består også av et METALL(Merk: Ikke plastikk) aliminum ramme. Itillegg får du en solid følelse av telefonen. Jeg hadde en LG G2 før, men pga det utrolig dårlige designet kjøpte jeg heller Xperia Z1. Nå får jeg en premium følelse hver gang jeg sitter med den i hånden.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Æsj, billig plastikk var den største grunnen til at jeg valgte bort S4. Dessuten er Specsa til Z1 mye bedre enn S4, bare sammenlign du :). Du valgte feil mobil, S4 er den dårligste av alle toppmodellene. Hvis du ville ha en bra mobil med billig plastikk kunne de heller valgt LG G2 som ihvertfall er sammenlignbar med Z1's Specs.

 

For å si det sånn: Xperia Z1 er den nydeligste mobilen med best design. Glass foran og bak, består også av et METALL(Merk: Ikke plastikk) aliminum ramme. Itillegg får du en solid følelse av telefonen. Jeg hadde en LG G2 før, men pga det utrolig dårlige designet kjøpte jeg heller Xperia Z1. Nå får jeg en premium følelse hver gang jeg sitter med den i hånden.

 

Såklart når du produserer en mobil 6 måneder etter S4 er er det vel pokker men en selvfølge at den har bedre spec. Nå tviler jeg på at du merker en døyt forskjell i det faktiske bruk uannsett.

 

Å argumentere i denne tråden er vel like poplært som å banne i kirka, men designmessig er det ingenting med Z1 som er bedre. Jeg ser ingen grunn til å velge en større og mer klumpete mobil når den pokker meg ikke har større skjerm, og elendig løsning av knapper. Hadde S4 bare kommet med en oppdatert versjon hadde den knust Z1, akkurat som den gjorde mot Xperia Z som er det produktet den faktisk konkurrerer mot.

 

Skal du ha premium design har du iphone 5s eller HTC one, Z1 er ikke i nærheten. Dog er samtlige av de modellene elendig på å utnytte skjermarealet på mobilen slik Samsung gjør.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...