Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjøpe Ginkgo biloba fra land utenfor EØS


JamesATaber

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen spørsmål vedrørede kjøp av helsekost / legemidler på nett. Slik det ser ut for meg så Gingko biloba klassifisert som legemiddel

 

1. Dersom jeg kjøper Gingko Biloba fra nett - f.eks. fra iherb.com, til eget bruk 3 måneder, gjør jeg noe ulovlig i henhold til norsk lov?

 

2. Kan jeg ta med Gingko Biloba jeg selv reiser inn til Norge på gardemoen fra f.eks Kina eget bruk 3 måneder?

 

Er det evt andre forhold jeg bær / må være klar over.

 

Til moderatorer: Jeg er litt usikker på om denne tråden er plassert riktig kategori, dersom den er plassert feil kan noen hjelpe meg med å flytte den til korrekt sted.

Endret av JamesATaber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er lovlig i området som det selges i innenfor EU så har du lov til å bestille det til Norge selv om det ikke har markedsføringstillatelse.

Du kan dog ikke bestille samme produktet fra et land utenfor EU, selv om det er identisk.

 

Jeg mener det er ulovlig å ta med deg Gingo Biloba fra Kina, men det er bare å ta kontakt enten med SLV eller tollvesenet og forhøre deg, så er du helt sikker.

Du kan vel også be lege om å søke på registreringsfritaksordningen, slik at du får tatt det med deg inn.

Det burde vel ikke være særlig problematisk gitt at du handler det fra en kredibel produsent. Kvalitetssikringen av dette kan være ymse ellers. Finner du noe som er tilsvarende GMP så burde det være rimelig safe. Skal du få noe på registreringsfritak må det være godt spesifisert, så gjør i så fall research på nøyaktig hva du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...