Gå til innhold

8GB minne men bare 2gb står som usable memory?


Gortex

Anbefalte innlegg

Heisann. Idag kom jo Call of Duty ghost ut, noe som har vist seg å bare være en haug av problemer. Selv hadde jeg først bare 4GB minne på pcen min, noe som var under minimum requirements for Ghost, men, som mange andre som har spillt spill, så har de fleste spillt spill selv om man lå litt under minimum requirements, MEN, på CoD Ghost så har de lagt inn sperre slik at om man har mindre minne enn 6GB, så kan ikke spillet startes engang. Så da ble jo det naturlige valget akkurat nå å tilføye mer ram. Hadde 2x2GB Corsair DDR3 1600mhz minnebrikker fra før å da hadde jeg 4gb installed og usable memory, så fikk jeg lånt 2x2GB kingstone DDD3 1333Mhz brikker med en venn av meg for å komme opp i 8gb minne, men problemet jeg kom frem til nå er at det står jeg skal ha 8gb minne til sammen, bare at det er står som 6GB memory installed (1.97GB usable memory) når de kjøres sammen som da vil si at jeg da kjører med bare 2GB minne tilgjengelig.

Har windows 7 enterprise 64-bit operativ system service pack 1. så jeg er da usikker på hva som er årsaken til dette, for når jeg la til mer ram nå så gikk jeg fra 4gb Usable memory som var hva jeg hadde og ned til 2Gb usable minne selv om jeg hadde lagt til 4gb minne til pcen.

Setter virkelig stor pris på hjelp til dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende jeg tar feil på noen punkt, men slik jeg har oppfattet det skal det ikke være noe problem å blande minne fra to forskjellige merker, men at når du blander to forskjellige minnebrikker er det viktig av de har samme strømforbruk (V) og aksesstid (CL, tRCD, tRP, tRAS, tRC, som ofte blir representert med f.eks CL8,8,8,20,27), om ikke kan det føre til feil.

 

Hastigheten på minnet blir justert ned til den laveste av de to og du kan også miste fordelen med dual/triple channel.

 

Det kan hende at du også må gjøre noen justeringer i BIOS.

 

Anbefaler uansett og kjøpe et nytt sett med 8GB eller mer (om ønsket eller behov).

Lenke til kommentar

Kan hende jeg tar feil på noen punkt, men slik jeg har oppfattet det skal det ikke være noe problem å blande minne fra to forskjellige merker, men at når du blander to forskjellige minnebrikker er det viktig av de har samme strømforbruk (V) og aksesstid (CL, tRCD, tRP, tRAS, tRC, som ofte blir representert med f.eks CL8,8,8,20,27), om ikke kan det føre til feil.

 

Hastigheten på minnet blir justert ned til den laveste av de to og du kan også miste fordelen med dual/triple channel.

 

Det kan hende at du også må gjøre noen justeringer i BIOS.

 

Anbefaler uansett og kjøpe et nytt sett med 8GB eller mer (om ønsket eller behov).

Hei. Hm har du noen ide om hva jeg skal se etter inne i BIOS? har vært der et par ganger men har ikke sett noe særlig hvor jeg kan stille på noe som har noe med minne å gjøre, eneste jeg så der tror jeg var "Extended memory" som sto på 2024m eller noe sånt da jeg hadde alle 4 brikkene koblet.

Lenke til kommentar

Hei. Hm har du noen ide om hva jeg skal se etter inne i BIOS? har vært der et par ganger men har ikke sett noe særlig hvor jeg kan stille på noe som har noe med minne å gjøre, eneste jeg så der tror jeg var "Extended memory" som sto på 2024m eller noe sånt da jeg hadde alle 4 brikkene koblet.

 

Har de samme Volt og aksesstid? og hvilken hovedkort har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...