matrixx Skrevet 16. februar 2002 Skrevet 16. februar 2002 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/home.norskweb.net/haaland/phpnuke/html/includes/sql_layer.php on line 271 Noen som vet hva som er galt/hatt samme probem?? d er asså snakk om php nuke
kilogram Skrevet 16. februar 2002 Skrevet 16. februar 2002 Quote: matrixx skrev (2002-02-16 01:35):Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/home.norskweb.net/haaland/phpnuke/html/includes/sql_layer.php on line 271Noen som vet hva som er galt/hatt samme probem??d er asså snakk om php nuke Det er mest sannsynlig snakk om ein staveleif på linje 271 i fila sql_layer.php. :smile: Uansett, du kan sjå i den fila, og sjå om noko er stava feil i der det står noko slikt som "$answer = mysql_result($result, "name");", der alle verdiar er noko eg har tippa meg til. I alle fall skal linje 271 inneholda mysql_result, og det er første parametret som mest sannsynlig er feil. Det kan og vera mogleg at skriptet ikkje har klart å kopla til mySQL, men at det ikkje er skikkelig skrevet, slik at skriptet fortsett, utan å vera kopla opp til mySQL. Då vil du mest sannsynleg og få slike feil. mvh., Vegard A. Larsen, [email protected]
Razul Skrevet 18. februar 2002 Skrevet 18. februar 2002 Feilen ligger nok ikke på linje 271, men ovenfor. Problemet er sannsynligvis at du har en eller annen feil i SQL-spørringa. (Det har vært problemet mitt mange ganger iallfall :wink: ) Det som skjer da er at SQL-spørringa ikke returnerer noe resultat og når du kjører mysql_fetch_... på den, vil du få feil fordi resultatet ikke er gyldig. Det som kan være en fordel å gjøre er å legge inn linja "echo mysql_error();" foran linje 271. Da vil du få skrevet ut hva som evt. gikk galt i spørringa. Hvis det ikke kommer noe tekst ut, er det ikke noe problem med spørringa. Da veit jeg egentlig ikke, men det kan selvsagt være noe med tilkoblinga mot mYSQL-serveren, slik som det blei nevnt ovenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå