Gå til innhold

Gran Turismo 6 byr på 1200 biler


Anbefalte innlegg

Det jeg savner i slike spill er muligheten til å delta i historisk korrekte simulerte løp. Eks. "1988 - F1 Grand Prix, Monaco" og delta i dette løpet hvor man forsøker å slå Prost og Senna etc. (selvfølgelig enklere i en simulator). Eller sitte i bilen til Prost og knive mot Senna. Det samme med Le Mans, Indi 500, Nascar etc. Om det blir for vanskelig å rekonstruere løp 20-30 år tilbake i tid så kan man begynne med de som har mer telemetriske data tilgjengelig.

 

Krigssimulatorer legger ofte vekt på historiske slag og hendelser men jeg savner dette i stor grad i racingsims. Det å ha muligheten til å foreta en drop-in på startstreken i et eller annet berømt og historisk korrekt simulert løp ville løftet opplevelsen betraktelig.

 

Ett problem er at i ett billøp vil en bil kunne endre resultatet for alle andre biler, i en krig kan ikke en enkelt soldat endre utfallet av krigen(med unntak av om han selv lever eller dør).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ett problem er at i ett billøp vil en bil kunne endre resultatet for alle andre biler, i en krig kan ikke en enkelt soldat endre utfallet av krigen(med unntak av om han selv lever eller dør).

At løpet vil endre seg underveis er jo selvsagt men at bilene. lagene og AI settes opp med de styrker og svakheter som var den gang. Ellers er det ingen problem å simulere løpet så langt det går men at det du interaktivt gjør påvirker løpet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har grafikken i GT6 tatt mange skritt tilbake? Hadde virkelig forventa mer. Den "dårlige" grafikken er spesielt godt synlig i byen, for det samme er godt synlig i videoen som er linket.

 

Nå er det ikke slik at grafikk er alt (er selv av den "gamle sorten", oppvokst med C64 og A500), da jeg først og fremst setter gameplay i fokus, men likevel.

 

Kjøring på månen har forøvrig ingenting å gjøre i en simulator som GT. Tida kunne med fordel blitt brukt på annet.

 

For min del håper jeg dem har gjort vesentlig endringer i fysikken og kjørefølelsen, da jeg ikke har likt dette i de tidligere spillene (syns alt har en tendens til å føles understyrt). Foretrekker det litt mer lekne Forza slikt sett. GT har dog gjort mye for sjangeren, så all honnør til dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes også måne/lunar og stjernehimmelaspektet kunne vært droppet.

 

Ellers tror jeg rett og slett de har nådd grensen for hva man får til på en PS3 og dermed måtte spe på med litt andre ting.

 

Det store er dog at de har løst alle mangler, irritasjonsmomenter og ting som var med GT5 og dermed vil GT6 bli en vesentlig bedre opplevelse. Jeg kommer nok til å kjøpe GT6 men jeg forventer ikke noe stort løft fra GT5 grafikkmessig men mer på andre områder i spillet hvor jeg tror de har lagt innsatsen.

 

Jeg har avbestilt både X1 og PS4 pga. utsatte lanseringer av både konsoll og interesante titler og vil heller hygge meg med GT6, GTAV samt andre PC titler frem mot neste høst/jul.

Med GT7 forventer jeg et stort grafikkmessig løft.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...