Gå til innhold

Dagtid jobb - ikke utdannet


Anbefalte innlegg

Neste år blir det forkurs på UiS, som går på kveldstid.

Må har noe bruke tiden på dagen til og vil tjene noe penger.

 

Er det noen som vet om steder jeg som 18 år(19 neste) kan få jobb på dagtid?

Som sagt har jeg jo ikke noe utdanning etter sommeren, kun generell studiekompetanse.

 

Tenkte litt først på butikk, men da kan det og bli mye kveld og helg, som jeg ikke har tid til. Det må være hovedsaklig dagtid, kveld og helger har jeg lite tid jeg kan bruke på jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kikket litt rundt allerede, men mesteparten av det jeg fant var kun jobber der jeg trengte en utdanning. Det jeg lurte på var om det var noen her som viste om et par steder eller jobber som tar inn folk uten utdanning ;)

Har snakket litt rundt, men mesteparten var jobber som gikk på ettermiddag/kveld. Skolen var et godt tips da :)

 

Forkurset går kun på ettermiddag/kvelds tid, 4 dager i uken ettersom flere av dem som tar forkurs allerede er i jobb og ønsker å studere videre...

Derfor blir det jobb på dagtid og skole på kveldstid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

du kan få 100% stilling på butikk å jobbe hver dag fra 8 til 16. Du for nok stilling hvor du slipper å jobbe i helger og kvelder, men noen tilkallingsvakter må du nok ta, og da kan det blir helg/kveldsjobb

Lenke til kommentar

Hvor bor du? Jeg tok forkurs i Stavanger på dagtid. Synd de ikke har samme ordning i ditt område!

 

Når gjorde du dette?UiS sine sider sier det går på ettermiddag.

 

Butikk hadde nok fungert, skal ikke si jeg er kresen men hadde foretrukket kanskje noe litt mer interesant :p Men hvor mye kan jeg be om uten noe utdanning... ;)

Neida, jeg tar det jeg kan få. Det er jo tross alt kun for et år. Men vil se på mulighetene jeg har, og søke i god tid før sommerferien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Barnehage kan vel fungere, har alltid likt å jobbe med barn. Gjerne ikke så små, men takk for tipset :thumbup:

 

Enig, hadde vært bedre om det gikk på dagtid.

 

 

Barneskole? Vikar eller noe sånt, tror dere det hadde fungert? I forhold til utdanning osv

ja. du trenger ikke særlig utdanning for det. har hatt mange vikarer som ikke kan shit

Lenke til kommentar

Det går jo også an å ta trucksertifikatet og jobbe på lager, om det er en jobb som passer deg vet jeg ikke.

Telefonselger er også en mulighet, dette er en jobb som noen trives veldig i og det er mulighet for å tjene ganske godt, selv så hatet jeg det, men hver sin smak.

Ellers så har du vaskedame/mann, avisbud og mye mer. Det er som andre sier her bare å se etter annonser og lignende. Når du skal søke så er det ikke lurt å bare sende en søknad, du bør heller møte opp på arbeidsplassen og snakke med de som jobber der, vise at man er engasjert.

Lenke til kommentar

Truckkjører kan jo fungere det og ja, det var ikke så dumt.

 

Telefonselger er jo en mulighet, men tror ikke det er noe for meg. De virker alt for glade og oppegående, det må være noe mumbo de får i kaffen om morgene for å holde det gående en hel dag...

 

Møte opp på arbeidsplassen med søknad/CV er jo selfølgelig eneste mulighet. Det å sende mail synes jeg og ikke er den beste måten å gjør det på, får nok en bedre inntrykk om man møter opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...