Gå til innhold

PHP og Paypal autentisering


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk :)

 

 

Jeg er i startfasen i planleggingen av et påmeldingssystem og innsjekkingsystem for en ungdomsforening som ønsker at folk skal kunne melde seg på over nettet ved hjelp av å betale ved VISA. Jeg har sett for meg at Paypal, eller Nets er en grei partner til å håndtere selve betalingen ved kort. Regner med at alle ikke har paypal konto, så derfor er det viktig at du kan betale ved kort uten å ha paypal konto.

 

Spørsmålet mitt er om noen har kjennskap til hvordan det kan løses , eller er det mulig at etter brukeren har kjøpt blir det skrevet en bekreftelse til database, slik at det kan vises på brukerprofilen at brukeren har betalt, og på et evnt adminpanel som brukes under innsjekking. Etter en prat med Nets virket det som de ikke var de beste på dette området, men har noen kjennskap til paypal?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan tilby brukerne å betale via PayPal uten å ha konto, så du trenger da i utgangspunktet kun PayPal.

 

Men, PayPal er dyrere enn hva andre leverandører er, men de krever ikke etableringsgebyrer, mnd kostnader osv da og det er enkelte å komme igang.

Lenke til kommentar

Det er jo opp til deg å putte ting ned i databasen.

 

Vet ikke hvordan PayPal-APIet fungerer, men vil tro det er samme prinsipp som NETS bruker.

 

Du sender over dine data (beløp og en referanse, altså unik ID som du kan identifisere transaksjonen og brukeren med) til NETS, og får en transaksjonsID hos NETS i retur. Deretter sender du brukeren til NETS sin betalingsterminal, med denne transaksjonsIDen OG en URL-hos deg som tar imot "svaret" fra NETS som parametere.

 

Brukeren gjør så sin betaling, NETS avgjør om brukeren har tastet inn korrekte opplysninger, og sender resultatet tilbake til siden som du har spesifisert. Der må du tolke parametrene som NETS sender med tilbake, og godkjenne/avvise kjøpet basert på det. Her kan du selvsagt velge å lagre unna status i databasen din.

 

Dette er litt kort forklart, men bør være "the basics". Noen år siden jeg har satt opp en slik løsning (har gjort det i Java). Veldig viktig å lese dokumentasjonen og gjøre ting korrekt når det handler om penger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...