Gå til innhold

Anmeldelse: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt anbefale deg å spille de gamle spillene først, i ordnet rekkefølge, hvis du kan. De er kompatible med 3DS såvidt jeg vet, så det er ikke noe teknisk i veien med dette. Historien i de tre første spillene er eksepsjonell og holder seg sterk også etterpå.

 

Du vil skjønne hva som skjer i dette spillet uten å ha spilte de andre, men med tanke på at de gamle spillene er i 2D har de ikke akkurat tapt seg særlig mye. Det er absolutt verdt å bli kjent med karakterene der først.

Lenke til kommentar

Veldig spennende!

"Må" man ha spilt de tidligere spillene i serien for å skjønne mesteparten av det som foregår, eller står spillet på "egne ben"?

 

Det er ikke nødvendig, men de foregående spillene er meget gode, så de er uansett å anbefale. Den informasjonen du trenger for å forstå det som foregår i Ace Attorney 5 blir gitt til deg uansett. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Oi, har ikke rørt DS-en på flere år men nå frister det veldig med en 3DS.

 

Ace Attorney 4: Apollo justice kan trygt hoppes over.

Ikke så stor fan av det jeg heller, men er fortsatt et ok spill. De tre første derimot kan anbefales.

Lenke til kommentar

Apollo Justice er jo egentlig det spillet som er mest relevant for Dual Destinies sett fra et historiestandpunkt. Du spiller tross alt som Apollo Justice i store deler av dette nye spillet også, og det er direkte referanser til ting som skjedde i 4-ern flere ganger.

 

Men jeg ville ikke begyne med å spille 4-ern først. Start på nummer 1 og jobb deg oppover. Det er helt OK.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spillet var kjempegøy, men jeg synes det var altfor lett. Ja, det kunne noen ganger bli irriterende vanskelig i de foregående spillene, men her synes jeg de kunne ha gjort det hakket vanskeligere.

Man fikk jo beskjed om hvor man skulle gå, hva man skulle vise frem og hvem man skulle snakke med, og noe av det morsomste med de forrige spillene (etter min mening) var å finne ut ting selv.

 

Håper det kommer flere spill i serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...