Gå til innhold

Har du tips til hvitvin?


afdal95

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å kjøpe meg en god hvitvin, og tenkte jeg skulle kjøpe en hel dunk. Jeg er veldig glad i slike typiske søte, "ungdomsviner". Har dere noen tips til hvilken jeg kan kjøpe? Må ikke være alt for søt. Heller ikke alt for dyr.

 

edit: topic endret av ilpostino.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det meste det står "Riesling" på kartongen burde vel være innafor din smakssjanger og er en ekstremt populær drue blant kvinner. Dr. Loosen Riesling er vel vinmonopolets mest solgte 3-liter og går ned på høykant i det ganske land hver eneste helg så den skal det vel mye til å slå feil med. Koster ca. 300,- som det meste billig pappvin koster. Den er av den søtere sorten, men ikke av de aller søteste.

 

Merk at de fleste søte hvitviner ikke inneholder mer enn 6-9% alkohol, så om det betyr noe for deg bør du kanskje vurdere en noe tørrere hvitvin med høyere %. IMO er halvtørre hvitviner mye mer smakfulle og mindre kvalmende i lengden.

 

Forøvrig kan du ta en titt her for flere anbefalinger: http://www.klikk.no/mat/drikke/article844347.ece

Lenke til kommentar

Prøv en riesling av merket Kloster Eberbach. Det er min favoritt når det kommer til hvitvin som ren drikkevin. Jeg vet ikke om den finnes som pappvin, men det anbefaler jeg uansett ikke. Den er (i likhet med hvitviner flest etter min mening) best på glassflaske som har fått avkjølt seg i et kjøleskap. Fantastisk forfriskende.

 

Les denne anmeldelsen:

 

http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Hvitvin/Tyskland-Rhin/Kloster-Eberbach-Steinberger-Riesling-2011-11071

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...