Gå til innhold

Anbefalinger til HK\CPU combo, video\bilde redigering + spilling.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tenkte jeg skulle få ordnet broderen en ny pc, men ettersom jeg ikke har så mye erfaringer med de nye Haswell prosessorene vet jeg ikke helt hvor valget skal gå.

 

Det vil bli mest brukt til og spille på, men og litt video og bilde redigering.

Har ikke så mange begrensninger på budsjettet, men regner ikke med priser på rundt 6-7 lapper er så veldig langt ifra maksen.

Jeg sitter forsåvidt på ram og skjermkort, disker osv vil ikke bli byttet ut.

Er nå en 2500k og et sabertooth p67 i pcen, så alt er igrunn en oppgradering

 

Vurderer 2011 setup med en 4930k, men prisen river mer en den potensielle ytelsen over 1150.

Har selv kun erfaring med 3930k og xeon 2011 cpuer så vet ikke helt hva som gir mest futt for pengene blandt de nye prosessorene.

Setter pris på innspill,

 

Nif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2011 er utenfor rekkevidde med det budsjettet. Jeg mener dessuten at det er meningsløst å oppgradere fra 2500k.

 

Kjør litt overklokk, oppgrader evt. med ssd'er og evt. et nytt skjermkort.

 

Hvilket skjemkort er det som du har skrevet ikke vil bli byttet ut?

Klarer såvidt 4.2Ghz på mandags utgaven av 2500k'en uheldigvis, dette er uten og måtte kjøre volten i taket for og få det stabilt, ved høyere klokking ligger den på for høy volt til jeg skal gå ifra det med god samvittighet.

SSD står det i, en Intel 330 120gb, og skjermkortet er et 680GTX.

 

I bunn og grunn trengs det mer fart og mer kjerner, men valgene er så mange

Lenke til kommentar

Ønsker du mer prosessorkraft pga. folding?

Nei, det har jeg nok av.

 

Som skrevet i første posten, er det til min bror.

Han føler selv det er på tide og oppgradere, har prøvd ut og oppgradere diverse for og se om det hjelper men ikke noe hell enda, så da går det for oppgradering.

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Nei, det har jeg nok av.

 

Som skrevet i første posten, er det til min bror.

Han føler selv det er på tide og oppgradere, har prøvd ut og oppgradere diverse for og se om det hjelper men ikke noe hell enda, så da går det for oppgradering.

Han vil jo ikke merke forskjell på en så liten oppgradering. Bare tull å koste på en ny CPU, når han har en OC 2500K

Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Jeg holder på med for mye på en gang.

 

Jeg ville brukt i7-4820k dersom jeg skulle bygget nå.

Jeg så på den jeg og, grei pris og virker som mer en grei ytelse ovenfor 2500k'en han går ifra, dobbler opp antall threads med HT som og kan være med på og øke bruker opplevelsen.

 

Han vil jo ikke merke forskjell på en så liten oppgradering. Bare tull å koste på en ny CPU, når han har en OC 2500K

Ser ikke for meg annet en han vil merke mer en nok forskjell på det han føler det trengs, 2500k'en har jo vart i 3-4år nå så og oppgradere for og videreutvikle sin interesse innenfor feltene han vil føler jeg ikke er tull.

Det blir nok heller ikke noe oppgradering før om videre 3-4år, så ser heller på det som en fremtidsikring.

 

 

Noen tips ang. hovedkort?

Sist jeg kjøpte 'top of the range' var det asus sitt maximus IV extreme som var på topp, men nå har jeg ikke snurring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...