Gå til innhold

Spendon spørsmål.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du går inn på f.eks. Narvesen eller 7-eleven, og sier du skal kjøpe SpendOn.

Du kan velge beløp fra 200-2000 kroner.

Kortet koster 39 kroner i innskuddsgebyr som kommer i tillegg til ladebeløpet.

 

Les SpendOn sin FAQ:

http://www.spendon.no/informasjon/

 

SpendOn er flott til anonym netthandel.

Jeg kjøpte SpendOn for å betale apps på Google Play uten å gi fra meg navn og kontoinformasjon til Google og NSA.

Og for å starte en Apple-konto og laste ned ny versjon av OSX.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Når man kjøper spendon gavekort i butikken. Hvordan kjøper man det? Må man bare betale med bankkortet og velge beløp? Står alt som trengs på kortet? Jeg har bankkort uten kortnummer. Har man bruk for kortnummer? Takk

Du bare sier til personen i kassen at du skal ha et SpendOn kort som er laddet med X antall kroner. Du bestemmer selv om du vil betale med kort eller kontant, bare husk at hvis du skal ladde kortet med f. eks 200 kroner må du betale 239,- Alt du trenger for å handle på nettet står på kortet, det er oppgitt et kortnr samt et CVS (tror det er det det heter) som er alt du trenger for å handle på nettet. Hvis du skal bruke SpendOn kortet i vanlig butikk må du skrive under på kvitteringen, det er ikke oppgitt noen kode til kortet så når du skal betale i en vanlig butikk trykker du bare OK (grønne knappen) og skriver under på kvitteringen.

Lenke til kommentar

Glemte å skrive at hvis du skal gi kortet bort i gave (eller beholde det selv) er det lurt å legge ved kvitteringen til kortet. Er litt usikker på hvorfor, men jeg får iallefall beskjed om dette når jeg kjøper SpendOn kort. Tror det er i tilfelle det er noe feil med kortet slik at du har "angrerett" eller bevis på at du har kjøpt det der og når etc. Skal ikke si noe helt sikkert, men ta vare på kvitteringen!

Lenke til kommentar

Om kortet streiker, kan du få nytt kort. Men da MÅ du vite kortnummeret.

 

 

Fra SpendOn sin hjemmeside:

 

Jeg har mistet kortet. Hva gjør jeg?
SpendOn Gavekort er et upersonlig kort, hvor vi ikke kjenner identiteten til mottaker av kortet. Hvis du kjenner kortnummeret ring umiddelbart sperretelefonen på 21031816, og vi vil sperre kortet for videre bruk. Du må sende inn kjøpskvittering fra butikk eller kontoutskrift som viser betalingen av kortet, og et erstatningskort vil sendes til deg. Dersom du ikke kjenner kortnummeret, kan vi av sikkerhetsmessige årsaker ikke refundere kortet.

 

 

Tror ikke du trenger kvitteringen i det hele tatt, om du ikke ødelegger eller mister kortet.

Og kortet vil selvsagt fremdeles kunne brukes til netthandel, selv om magnetstripen blir skadet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...