Gå til innhold

Pettersenper får sixpack slik at han kan spise den bort igjen.


Anbefalte innlegg

Lite tips viss du opplever mye smerter og evt ikke greier settene. Er dog ikke ekspert.. :p

 

Tror ikke du har vondt av å ta av noen kg på noen av øvelsene viss du ikke greier settene\reps, spesielt viss du ender opp med smerter.

Etter hva jeg har forstått, gå ned noen kg slik at du greier alle settene (selv om man en gang blant har en dårlig dag der alt går til h*lvete), spesielt viss du opplever å få vondt.

Man er aldri sterkere enn det svakeste ledd, og det er ikke nødvendigvis musklene som er det svakeste leddet. Sener etc kan bli overbelastet, noe som fører til smerter. Dette kan føre til dårligere fremskritt viss man ender opp med små skader som forhindrer deg i og fullføre treningen. Det kan og utvikle seg viss dette skjer ofte. Det er ett tegn på overbelastning, evt feil teknikk, det kan føre til større plager viss man velger og ignorere smertene.

En ting jeg har gjort viss jeg ikke har greid settene etter en økning er å ta ett ekstra sett og rep 1-3 ganger, for å så slenge på 2.5kg og fortsette som normalt. Det har skjedd noen ganger at en vekt oppleves som lett før jeg skal øke, men de få kg ekstra gjør at jeg ikke greier og fullføre. Veldig plagsomt når det skjer, enten om det er en dårlig dag eller at kroppen skal protestere! :p

 

Uansett, lykke til. :)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...