Gå til innhold

Pettersenper får sixpack slik at han kan spise den bort igjen.


Anbefalte innlegg

Tenkte det var greit å holde oversikt over fremgangen, og samtidig vise alle hvor flink jeg er, så da passer det fint med en treningslogg her.

Høyde: 172
Vekt: 75
Alder: 20

Fettprosent: Unøyaktig målt, men: ca 20.

 

Oppdatering 19 feb 2014: Bestemt meg for å redusere fett før jeg bygger videre. Har fett på rundt 20%, ønsker å nærme meg 12%(ca?) før jeg øker igjen, gjerne få fram sixpack for en liten stund for å se hvordan det er. Har lenge sett antydninger til den, men aldri mer enn det.

Kommer trolig til å ligge på rundt 1600-1900 kcal.

 

Treningsopplegg hittil:


Jeg følger treningsprogrammet stronglifts 5x5 som varierer mellom program A og B. Det trenes tre ganger i uken, og 2,5 kg legges på for hver trening så lenge det er mulig, med unntak av mark hvor jeg legger på 5kg

A:
5x5 av:
Knebøy
Benkpress
Barbelrow(90 grader)

B:
5x5 Knebøy
5x5 Overhead press
1x5 Markløft

Før jeg begynte med stronglift løftet jeg i 6mnd tilsammen? og dette:
5x8 rep a 80kg(90 kg før, men så tok jeg 3mnd fri) jukseknebøy.
3-4x4-5x55 kg benk
Problematiske vonde 5x50 kg i mark



1 rep mål til sommeren:
100kg benk
60kg overhead press
140kg knebøy
150kg mark

Det er mulig ikke alle er realistiske, men ikke vits i å sette seg lave mål som man uansett klarer når man har masser av motivasjon fra før av.

Logg:


Uke 6

Dag 1

5x5 85kg dype knebøy. -Tungt nok
5x5 37,5 kg overheadpress - Gikk såvidt
1x5 75kg mark - lett

Dag 2

5x5 87,5 kg dype knebøy - Døde nesten. Kjente det i bena før jeg begynte.
5x5 55kg benk- lett
5x5 50kg barbell row-ok

Dag 3

5x5 90 kg knebøy? Nei, var ødelagt i bena og vondt i kne.
5x5 40kg overheadpress - Litt grusomt, men litt kjekt også.
5x5 80kg markløft- Tok ekstra sett her siden jeg ikke tok knebøy

Uke 7

Dag 1

0x0x0kg - Fortsatt ikke knebøy. Blir trist og lei meg.
5x5x57,5 kg benk - lett
5x5x52,5 kg barbellrow - ok

Dag 2 29.okt.2013

5x5x90 kg - Tungt nok, men det gikk
4x3x42,5kg overhead press - ikke sjans. 42,5kg er 100 ganger tyngre enn 40kg. Dette er en trist dag.
1x5x85 kg markløft - Begynner å bli ganske tungt


Dag 3 01.nov.2013

En god dag. I storform på tross av litt hodepine.

5x5x92,5 kg - Lett!
5x5x60kg benkpress- Lett!
5x5x55kg barbell row- Lett

1x100kg i mark-Lett!

 

Uke 8

Dag 1 03.nov.2013

5x5x95kg squat - Ganske tungt.

42,5kg overheadpress - Fryktelig tungt, første sett gikk, men resten av settene gikk ikke.

1x5x90kg markløft - Tungt.

Dag 2 05.nov.2013

5x5x97,5kg knebøy - Vondt, men verdt det. Magisk tall neste trening!

5x5x62,5kg benk - Tungt, men var ikke problem å fullføre

5x5x57,5kg barbell row - Begynner å bli ubehagelig

Utsettelse pga vonde håndledd

Dag 3 19.11.2013

5x5x100kg squat - Særdeles ubehagelig, men var ikke tvil om at vektene kom til å gå opp.

5x5x37.5 kg overheadpress -Deloadet, vektene gikk greit opp, men ikke så lett som jeg hadde håpet på

1x5x100kg markløft - Sliten i hele meg, vonde fingrer , og settet gikk ikke så fort. Men det gikk.

Vondt å gå opp/ned trappen etter økten, og er redd morgendagens trappegåing kan by på store utfordringer. Likevel, magisk tall i to av tre øvelser og er godt fornøyd.

 

 

 

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg var strukturert nok til å starte en egen logg!

 

Vondt i kneet etter knebøy? Har du fått noen til å sjekke formen din? Jeg har en anelse om at du belaster knærne dine under løftet ved å sette deg rett ned, dermed skyte ut knærne slik at all vekta ligger i tærne dine. Kunne du ha filma din neste knebøy-økt? Det er for ditt (og dine knær) sitt beste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg begynner tar jeg først hoften litt bak og "lokker opp knærne", og så går jeg ned. Da jeg gikk på fhs hadde vi et fag som het styrketrening og lærern der sjekka iallefall formen, men det var før jeg begynte å gå helt ned.

 

Jeg tror ikke vekten ligger på tærne, og jeg løfter uten sko slik at de ikke skal ødelegge vektbalansen.

 

Jeg er litt usikker på om det er bare knebøy som har ført til vondt i kne. Jeg har i det siste hatt bena på bordet med den ene foten over den andre, og hver gang jeg tar bena er de ekstra vonde og stive. Kanskje jeg ikke tåler det så godt i kombinasjon med tung belastning på knebøy. Tidligere, før "ben på bord hele tiden vanen" har jeg hatt litt småvondt i det ene kneet og benet når jeg løftet, men ikke ellers. Dette må undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dag 3 19.11.2013

 

 

Vondt å gå opp/ned trappen etter økten, og er redd morgendagens trappegåing kan by på store utfordringer. Likevel, magisk tall i to av tre øvelser og er godt fornøyd.

 

5x5x100kg squat - Særdeles ubehagelig, men var ikke tvil om at vektene kom til å gå opp.

5x5x37.5 kg overheadpress -Deloadet, vektene gikk greit opp, men ikke så lett som jeg hadde håpet på

1x5x100kg markløft - Sliten i hele meg, vonde fingrer , og settet gikk ikke så fort. Men det gikk.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Dag 2 26.11.2013

 

5x5x102,5kg squat - Tungt

5x5x40 kg overheadpress -Tungt

1x4x105kg markløft -Bæsj. Klarer ikke holde grepet selv med alternert. Svette hender hjelper heller ikke

Dag 3 29.11.2013

5x5x105kg Knebøy - Litt lettere enn 102,5kg

1x5x67,5kg, 1x4x67,5kg,3x3 67,5kg benk - Hmm, hadde håpt på å nå 5x5x70 uten å stagnere. Ble stiv i rygg og.

5x5x62,5kg barbell row - Helt greit. Men liker ikke øvelsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blitt dårlig med logging i det siste. Men jeg trener fortsatt!

 

3x5x115kg knebøy

7x4x60kg benk-Prøver volumdag+tungdag her ettersom jeg har stagnert litt med 5x5

5x5x62,5 barbell row - Føler jeg ikke kommer noe sted med denne. Tungt å få stang helt opp til bryst.

3x"holde seg oppe i 20 sek når pullups"

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

3x5x117.5 knebøy - Selvsskading

3x2x72kg benk, 30pushups, 2x10 trekantpushups

1x5xdeadlift

 

 

 

ingen knebøy idag. Vondt i kropp og sjel,spes rygg, etter litt for mye øking i det siste.

5x5x40kg overhead press - kommer ingen vei her.

4x8xpettersenper omvendt benkting i stedet for barbel row

Noen pullups.(2x6?) Pullups er tungt.

Lenke til kommentar

5x5x42.5 kg overheadpress - endelig fremgang

1x5x105 kg mark

 

Avsluttet økten tidlig idag. Vond i albuer, håndledd og triceps etter overheadpress.

 

Fortsatt vond rygg. Ikke kjempevond, men våknet inatt og kjente det verket/brant. Vurderer å droppe markløft og for en stund selvom jeg tror jeg løfter rett.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...