Gå til innhold

Ssnerk sin treningsgløgg


Ssnerk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville virkelig vurdert å få meg et skikkelig treningsprogram. Det ser ut som om du velger øvelser litt etter hva du føler for.

 

Jepp, har vært veldig sløv i det siste, så har aldri fått det gjort.

 

---

Denne helgen var jeg ikke hjemme og på onsdag får jeg besøk til søndag, derfor blir det lite trening denne uka.

Endret av Ssnerk
Lenke til kommentar

Gårsdagens økt

5 min løping - oppvarming

1x10 20 kg sit-ups - merker tydelig at jeg har fremgang her, siden det var utrolig lett å gjennomføre

4x10 25 kg sit-ups

4x10 10 kg bulgarsk utfall

2x60 s planke

4x15 20 kg knebøy- regner med at jeg øker til 30 kg neste gang, siden dette også var for lett å gjennomføre

 

Dagens økt

I dag løp jeg 5,5 km på 40 minutter. Siden jeg ikke har trent så mye i det siste og ikke har løpt en så lang distanse siden jeg startet treningsgløggen, så er jeg kembofornøyd.

Lenke til kommentar

Øk gjerne med 2,5 kg i knebøy for hver økt, men gå da ned i reps. Ellers ryker teknikken fort. Ikke gå fra 20 kg til 30 kg med 4x15... Du tar med stang, right? Ikke i maskin?

 

Ah ok, da gjør jeg det. Tenker at jeg skal ta 4x10 nå. Det varierer, men i det siste har jeg tatt med maskin. Føler at det er mye bedre på ryggen min. Har ryggproblemer, så vil være litt forsiktig. Why so?

Lenke til kommentar

Løftebanen er naturlig med fri stang, i maskin så gjør man en låst bevegelse. Jeg vet ikke hva slags ryggproblemer du har, så skal derfor ikke påstå at du må bytte til stang. Men for de aller fleste vil det absolutt være best, og man får større utbytte av det.

 

Med målet ditt om å stramme opp (og ikke bygge), så lurer jeg på om det ikke er bedre å gå enda mer ned i repetisjoner. Og heller legge på mer vekt for hver økt. For eksempel 3x8 i bøy, og legg på 2,5 hver økt. Da får du utbytte av hver trening,istedet for å "kuke rundt" på samme vekta i flere uker.

 

 

Du kan godt ta deg tid og lese gjennom denne artikkelen. Jeg sier ikke at du oppfyller alle punktene her, men kan være verdt det å lese med åpent sinn (denne hjalp meg ihvertfall en gang): http://fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/

Lenke til kommentar

Da skal jeg ta mer knebøy med fri stang etter hvert, men fortsetter med maskin en stund til.

 

Jeg skal legge på mer vekter neste gang. Grunnen til at jeg ikke har økt noe særlig, har vært for å få teknikken på plass og for å ikke overbelaste ryggen min. Kan godt hende jeg bare kuker rundt, men siden jeg allerede kan se fremgang på så kort tid, så er jeg veldig fornøyd med kukingen min. Spesielt fornøyd med kondisen som var på bunn før. Men jeg skal absolutt begynne å legge på mer vekter og ikke være "stuck" på diverse øvelser. Jeg prøvde meg på markløft for noen dager siden, men teknikken var så dårlig at jeg ikke fortsatte. Skal høre med noen som jobber på treningssenteret om hvordan det utføres!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Jeg har i hvert fall trent til tross for mangelen på loggføring.

 

Det jeg husker nå, er at jeg løp 3 km på mandag og 3 km på torsdag. Torsdag hadde jeg en tid på 19:30. Altså 10 minutter raskere enn for syv uker siden. Yippee-ki-yay, motherfuckers.

 

21.11.

5 min løping

4x10 25 kg sit-ups

4x10 40 kg abductor

1x10 25 kg arm extension

3x10 30 kg arm extension

4x10 25 kg knebøy

2x60 s planke

2x10 10 kg bulgarsk utfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...