Gå til innhold

mushi's treningslogg: et forsøk på fremgang


mushi

Anbefalte innlegg

Høyde: 164

Vekt: 64 kilo

Alder: 26

 

Jeg har egentlig aldri vært noe særlig aktiv, men etter jeg sluttet sånn halvveis å røyke for fem-seks år siden startet jeg å jogge. Jogget litt sporadisk over årene frem til jeg tok litt tak i meg selv og sluttet helt med røyken for 2,5 år siden. Joggingen ble trappet opp og etter en vinter med jogging gjennom snø og over brøytekanter var jeg litt lei, men fortsatte.

 

Sommeren 2012 startet jeg på treningssenter for å trene styrke med ei venninne (oh the horror), og etter hun flyttet for å starte på skolen, fortsatte jeg på egenhånd. I starten fulgte jeg et program Juliess satt opp for meg, men siden mars i år har jeg fulgt SL5x5.

 

Jeg har litt problemer med knærne og dette går litt opp og ned. Jeg har noen nerver i klem i begge, men det venstre er værst. Har sluttet med joggingen nå i høst og heller startet med svømming. Svømming er ulidelig kjedelig og svømmer akkurat tretti minutter på sekundet hver gang. :p Jeg sliter med å øke i styrken og håper denne loggen vil motivere litt, kanskje dere har noen tips ;) Det ER hardt å presse seg når jeg alltid trener alene.

 

Ukesprogrammet ser nå sånn ut

M - svømming

T - styrke

O - svømming

T - fri

F - styrke

L - fri

S - styrke

 

De siste ukene har jeg ikke hatt undervisning på torsdager og har dermed tatt styrkeøkta da og svømt på fredager. Jeg er en notorisk morratrener og dropper heller å trene/stokker om hele dagen min for å slippe å trene på andre tidspunkt. :closedeyes:

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, loggføring på gang her nå! Dagens økt:

 

Bøy

47,5x5

47,5x5

47,5x5

Kneet var ikke bra under oppvarmingen og gav seg ikke. Resulterte i ganske dårlig stil og paralell bøy på arbeidsvekta. Regner med at jeg deloader (igjen) hvis det ikke er bedre på torsdag.

 

Press

25x7

25x7

25x8

Reiser bort i helgen, så dette blir siste del-økt før tirsdag. Kjørte på med noen ekstra reps.

 

Stående roing 90 grader

35x5

35x5

35x5

Gikk veldig fint

 

Pull-ups

-25x7

-25x7

-25x8

(hat)

 

Bonus:

Hip thrust: faststang 17,5kgx12-10-10

Sittende roing: 30x8-8-6

Tror den siste er en slags rekord.

Lenke til kommentar

Orket ikke stå opp halv sju idag, så jeg dro for å jogge for første gang siden august. Det var hardt. :p Pulsen lå og butta mot 189 bpm under tre av fire intervaller. :p

 

4x4 intervaller:

30 min inkl oppvarming.

8.6 km/h i snitt

4,36 km på hamsterbåndet.

 

Jeg fikk også en gratis måling av kroppen idag! Aldri tatt før. Jeg angrer litt på at jeg ikke tok en da jeg startet å trene siden jeg var ekstremt svak. Det var nesten latterlig faktisk. :sleep2: Litt usikker på hvordan jeg fungerte før jeg startet med styrketrening.

 

Fikk tips av PT-mannen om å kjøre annenhver trening lavrep og høyrep for å øke i styrke og muskelmasse. Han foreslo fem reps som jeg pleier på tung og 12 (!) reps på "lett". Kjenner jeg blir litt svett av å tenke på det, jeg synes seks reps er hardt mentalt. Hehe.

post-61441-0-45668300-1382527324_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Dagens gode gjerning: Lånte bort kalk til gutten som brukte papir(!) på mellom stang og grep. Han hadde glemt hanskene hjemme, stakkars :p

 

Dagens økt:

 

Bøy atg

40x10

40x8

40x8

Hoho, prøve mange reps som PT foreslo. De første ti gikk fint. Ville egentlig bare legge meg ned, men tok en god pause og prøvde deretter neste sett. Måtte gi meg på åtte reps, hadde sikkert to hundre i puls. :ph34r:

 

Benk

35x5

35x6

35x6

REKORD ffs! Seks reps i benk, skulle tro jeg var Hulken eller lignende!

 

Mark (deload)

60x5

60x5

60x5

 

Dips

-22,5x8

-22,5x6

Urgh, får ha bedre lykke neste gang.

 

Siden benken var så enormt bra ble det kake fra Meny som påfyll etter trening.

 

 

 

 

post-61441-0-38588900-1382613408_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Dagens

 

Bøy

47,5x5

47,5x5

47,5x5

Fin teknikk på første sett, de to neste var veldig halvveis. Bøy er ikke min øvelse.

 

Press

27,5x3

27,5x3

27,5x2

Elendig.

 

Stående roing 90 grader

37,5x5

37,5x5

37,5x5

 

Negative pullups

6sek

8sek

10sek

Hendene var to store træler da jeg var ferdig :p

 

Bonus:

Beinpress-maskin: 110x5-5-5

Sittende roing: 30x6-6-6

 

Gikk tom for energi og syklubbgutta okkuperte nedtrekket. Note to self: kjøp mer melk, ei skive med prim er litt lite mat før trening.

Lenke til kommentar

Dagens gode gjerning: Lånte bort inngangsbrikka mi til en kar som hadde glemt sin hjemme. Utnytta han seinere som spotter på benk. :p

 

Bøy

42,5x8

42,5x8

40x8

Teknikken suger etter en 5-6 reps og har jeg to hundre i puls. Hiver etter pusten. Går ned kilo neste høyrep :p Tenkte å jogge mer neste uke for å se om det hjelper.

 

Benk (spotter på tre siste sett)

35x5

35x8

35x8

35x8

Hadde nok ikke klart mer enn 3x5 uten spotter. Tyner meg virkelig med bare fem reps i benk.

 

Mark

62,5x5

62,5x5

62,5x5

Fikk ikke helt grepet til på første sett, andre gikk strøkent, siste var hardt, men gikk.

 

Dips

-22,5x8

-22,5x8

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Lørdag klarte jeg å bli dratt over ende av hunden min som veier under seks kilo og slo det vonde kneet, pluss vrikka ankelen. Torsdagen ble jeg bitt i den andre ankelen av en random hund. Av disse grunnene utgikk bøy på søndagen, kom ikke igjennom oppvarminga engang fordi kne+ankel var veldig vondt :p

 

Så: trening søndag:

Bøy -

 

Press

27,5x3

27,5x2

27,5x3

Forsøk to. Sinnsvakt tungt å få den stanga opp!

 

Stående roing 90 grader

40x3

40x4

40x3

Forsøk en.

 

Negative pull-ups

8 sek

10 sek

8 sek

 

Bonus-runde

Hip-thrust fast+17,5x15-13-11

Nedtrekk 35x7-8-7

Sittende roing 30 3x8

Kettlebell-løft 10x7-7-8

 

 

Idag har jeg svømt 30 minutter.

Lenke til kommentar

Ikke helt en god dag idag på treninga, men kom meg igjennom :p

 

Bøy

- Kneet var for vondt

 

Benk manualer

14x7

14x6

14x6

 

Mark

60x2 Mista grepet helt

62,5x5

65x3 Spennet glapp

 

Her prøvde jeg noe som kunne minne om dips med egenvekt. Godt ingen så meg sier jeg bare!

 

Dips i maskin

-20x5

-20x5

 

Bonus:

Gående utfall 14x13-14-14

Flyes 8x7-3 Skjedde noe med skuldra her. Måtte gi meg. Har opplevd det samme på tung dips et par ganger og en gang i benken.

Hamstring curls med ball 14-16-16

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ukens trening

 

 

 

M: 2t 15 min tur i skogen

T: Styrke

O: Jogging ute med hunden.

T: Styrke

F: Fri

L: Fri

S: Styrke med ei venninne.

 

Har slitt veldig med å få i meg nok mat de siste to ukene. Synes jeg har blitt en del tynnere, men kan være noe jeg innbiller meg. På fredag spiste jeg en hel bøtte Ben og Jerry og klarte såvidt å tippe 1500 kalorier. Helt tragisk.

Datt fremover under knebøy idag pga svimmel, kom meg ikke opp selv om det burde ha gått uten problemer.

 

Satte på en bolledeig før jeg trente idag, så skal vi se hvor mange jeg klarer å trøkke i meg i løpet av dagen.

 

Bilde fra tur på mandagen. Utrolig hyggelig. Bare meg og voff. Er et stykke å kjøre for å komme dit, men drar opp igjen i morgen for å gå mer. :)

 

1470033_10153470780130054_668932736_n.jp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...