Gå til innhold

Problemer med tilkobling til Wi-Fi?


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har alltid hatt tilgang på Wi-Fi på telefon men i går slutta Internett å virke på kvelden og kom tilbake utover ettermiddagen i dag.. Trolig pga en DNS server som var nede. Nå er det i orden!

Men problemet nå oppstår når jeg skal koble til Wi-Fi på telefonen og den fant nettverket mitt, jeg klikker på SSID altså navnet på nettverket og da kommer det opp en liten rute med navnet på nettverket og det står bare sikkerhet WEP og "Glem".. Ikke noen tilkoblingsmuligheter for når jeg klikker på Wi-Fi så står nettverket mitt "Ikke innen rekkevidde" enda jeg sitter ved siden av routeren.

 

Hva gjør jeg få det opp å gå igjen.. jeg har søkt etter nettverket og finni det men kommer altså ikke på nettet.. Må bruke mobilnettverket hvis jeg skal på nettet på telefonen.

Jeg har forresten Samsung Galaxy S4 med Telenor og en Linksys router hvis det er til hjelp :)

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke den trådløse routeren din som har slått av wi-fi?

Har du andre telefoner eller pc-er tilkoblet det trådløse nettet, så du vet om det er slått på?

 

Jeg trur ikke at routeren har slått av Wi-Fi nei.

 

Ja, det er to telefoner som har Wifi i huset nå og jeg har 3-4 PCer med Internett tilgang nå det er inkludert min PC som er "Admin" for hele greia :) Eneste er jeg som ikke har Wifi på telefon nå og den finner heller ikke nettverket..

Lenke til kommentar

Når jeg slår på Wi-Fi på telefonen min så dukker det opp ett nettverk med full dekning og med det samme navnet som det routeren min heter, altså Linksys. Dette nettverket har dukket opp flere ganger i løpet av kvelden når jeg har koblet til uten at jeg har tenkt så mye over det før etter at jeg var inni routeren og denne tilkoblingen har jeg sjekket med det som står oppført når jeg er inne i routeren og der står det akkurat det samme navnet som det gjør når telefonen søker etter nettverk og dette nettverket står oppført som åpent og da jeg sjekker "Security Mode" i routeren.. Der står det: Disable.. altså ikke noe form for passord!

 

Jeg begynner nå å tenke og mistenke at det "Linksys" nettverket jeg får søkt opp på telefonen er det samme som kommer fra routeren min.. Så i morra skal jeg prøve å sette passord på dette og se hva som skjer på telefonen når jeg har gjort det, om det blir det samme og jeg taster inn passord og kanskje jeg blir tilkoblet.

Jeg trur nå at hele Wi-Fi systemet kan ha blitt tilbakestilt automatisk ettersom DNS serveren var nede og har kommet seg igjen og at det ikke hadde noe særlig effekt på at jeg resatte "Factory Settings"

 

Hmm.. hva trur dere om det? Kan jeg ha rett i dette?

 

Hvis dette hjelper så sier jeg fra her åssen det går :)

Takk for hjelpa så langt alle sammen!

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...