Gå til innhold

Er gtx 670 i SLI verdt det nå.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et gtx 670 fra før av som jeg synes funker helt greit, men som den fanatiske skyrimentusiasten jeg er, kommer det ene kortet til kort når jeg har fylt opp spillet med ressurskrevende modifikasjoner. Mitt spørsmål er dermed; Vil et ekstra gtx 670 i SLI gjøre susen, eller er det lite gunstig å kjøpe et gtx 670 nå med tanke på at neste generasjon med Nvidiakort allerede er ute? Hva ville dere har gjort?

 

Mange takk for all hjelp!! :-)

 

CPU: i5 3570k

PSU: Silverstone 800W

RAM: 8gb

SSD: Samsung 840 120gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har et gtx 670 fra før av som jeg synes funker helt greit, men som den fanatiske skyrimentusiasten jeg er, kommer det ene kortet til kort når jeg har fylt opp spillet med ressurskrevende modifikasjoner. Mitt spørsmål er dermed; Vil et ekstra gtx 670 i SLI gjøre susen, eller er det lite gunstig å kjøpe et gtx 670 nå med tanke på at neste generasjon med Nvidiakort allerede er ute? Hva ville dere har gjort?

 

Mange takk for all hjelp!! :-)

 

CPU: i5 3570k

PSU: Silverstone 800W

RAM: 8gb

SSD: Samsung 840 120gb

 

Har jeg vært deg har jeg kanskje vurdert enda et kort, siden 700 serien ikke kom ut for lenge siden, i tilegg har du jo resten klart (800W PSU f.eks)

 

Men, om du hadde hatt et lavere kort ville jeg nok ha solgt/brukt til noe annet, og kjøpt nytt.

Lenke til kommentar

To gtx 670 yter veldig godt. Det eneste negative med dette er at du bare får 2gb vram. Skulle kanskje hatt 3 med tanke på alle modsa.

 

Jeg har selv to 670 kort og er strålende fornøyd. Kjører alt på ultra så og si med meget akseptabel fps.

 

Skulle/tenkte å si det, men nå fikk du jo det frem :wee:

 

Skyrim (hvis jeg husker) har en tendens til å bruke endel minne, spesielt ved mange mods. Om du derimot spiller på flere skjermer ville jeg kanskje ha motsagt min forrige "statement", da holder ikke 2GB desverre.

Lenke til kommentar

Den nye 700 serien er bare 600 serien med nye klistremerker.

Litt forenklet sagt vel å merke, om man ikke går for 780.

Et 670 er bittelitt raskere enn 760.

 

670 i SLI er ikke så dumt, sålenge du ikke betaler altfor mye for en 670 til.

760 SLi vil ikke bli raskere å koste ca 4000kr.

770 er litt raskere enn 670, men ikke veldige forskjeller.

780 er en god del raskere enn 670, men koster mye.

 

Et ekstra 670 burde koste deg under 2500kr.

Sålenge du kjenner til ulempene med SLI og er klar for det, så er ikke et ekstra 670 noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

Gamlere kort har fortsatt masse krutt (så lenge du ikke går tilbake til steinaldern), jeg har alltid vært en-to generasjoner bak hva som egentlig er på markedet, sitter nå med et 580 jeg kjøpte for 1000kr (ganske billig) for kanskje et halvt år siden,

 

Mange orker ikke/har ikke penger å bruke på nye, dyre skjermkort, så et fra forrige generasjon kan være likeså-godt, kanskje bedre enn noen lignende i den nye, bare dyrere. Har ennå ikke sett mange nye kort på markedet, og om de er der, så er de svindyre eller ultra-billige (da forsvinner de fort)... Litt gamlere har en god del større sjangs altså.

 

Du får solgt et som er en generasjon tilbake ganske sannsynelig til en god pris, men venter du litt lengre går det jo selvsagt (kraftig) ned i pris. Jeg selger som vanlig ikke skjermkort, hovedkort, o.l når jeg oppgraderer, evt. så setter jeg det sammen med noe annet å selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...