Gå til innhold

Problemer med å oppdatere til 8.1


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med å oppgradere fra Windows 8 til 8.1

Det har seg sånn at når jeg går inn på Store og trykker oppgrader, går alt som det skal, den laster ned, installerer, restarter, men så får jeg beskjed om at det ikke gikk som det skulle, og at den hadde rullet tilbake til forrige versjon. Jeg vet at det ikke er Hardware som er feil, da jeg har sjekket at alt støtter Windows 8/8.1, og at alle deler ble kjøpt nye i sommer :)

Noen som vet noe? Setter pris på svar

 

-Adrian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slenger meg på her. Var ikke så lur at jeg noterte meg feilkoden, men i hvertfall etter å ha drevet å installert i evigheter (hvertfall en time), får jeg til slutt beskjed om at det ikke gikk, og at det er gått tilbake til forrige versjon (windows 8). Alt av hardware funker fint og er rimelig nytt, alle drivere er fullt oppdatert, har kjørt windows update osv. uten hell

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte også å installere 8.1 i dag, men fikk feilmelding 0x1900101 - 0x40017, som bare sa at installasjonen mislyktes, og at jeg måtte rulle tilbake til den forrige versjonen. Har googla dette, ser ut til at mange har problemet, men at Microsoft foreløpig ikke har funnet noen løsning. Så får vel bare ha tankene om oppgradering på vent da. :hrm:

Minner om det problemet du har TS, så kanskje du fikk samme feilmelding?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg forsøkte også å installere 8.1 i dag, men fikk feilmelding 0x1900101 - 0x40017, som bare sa at installasjonen mislyktes, og at jeg måtte rulle tilbake til den forrige versjonen. Har googla dette, ser ut til at mange har problemet, men at Microsoft foreløpig ikke har funnet noen løsning. Så får vel bare ha tankene om oppgradering på vent da. :hrm:

Minner om det problemet du har TS, så kanskje du fikk samme feilmelding?

Det var nok samme feilmelding som jeg fikk, ja :)

Hadde helt glemt både tråden og oppdateringen, men får kanskje prøve igjen snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...