Gå til innhold

Trenger info om viruset: worm/lovsan.a


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BTW: Det er brutteren som sliter med dette. Han slet med mye rart på HD'en sin.

 

Vi partisjonerte (og slettet vel dermed?) hele HD en før vi la inn XP pro samt drivere til HK og skjermkort ... lasten så ned AVG og den fant viruset med en gang ... sinsykt rart!

 

Hvor kan det ha kommet fra? Han får sykt mye spam <--- mulig kilde. Ellers gidder han ikke å bruke brannmur (jepp.... he's gone)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har erfaring med at denne ormen legger seg i c:system volume information"en eller annen plass". Denne mappen vises ikke vanligvis i explorer, men vises når man slår av "hide protected operating system files" eller noe sånt i folder options. Når denne mappen ikke er skjult vil AVG antivirus (gratisversjonen) søke denne mappen, og jeg + 2 andre jeg kjenner fant ormen der også. På en av disse maskinene prøvde vi først akkurat det samme med northon antivir 2003, men den ville ikke søke gjennom denne mappen (den sa at søket var ferdig, men den hadde ikke sjekket noen filer). Vet ikke om dette var pga. noen innstillinger som er defaulted i northon eller programmet simpelten ikke vil søke i denne mappen fordi det er en beskyttet systemmappe.

 

Dette er i hverfal verdt å sjekke ut hvis du har hatt MSBLAST (siden, så vidt jeg har forstått det så er det ormen lovsan som laster ned MSBLAST til maskinen din).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...