Gå til innhold

Hvordan utnytte ressursene best?


Rusher

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske "lett" hjemmeserver stående, som hovedsaklig er ett offsite backupsite. Programvaren jeg kjører er windowsbasert, men tenker å hoste en MC server på denne i tillegg. Det er snakk om få brukere, så ikke det helt store.

 

Men spørsmålet er som følger, vil det gi best utnyttelse å hoste MC med en linux VM i hyper-v(WS2012). Eller kjøre den direkte i Windows Server 2012?

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg kjører MC (vha. McMyAdmin) i Linux. Den bruker under 500MB minne og rundt 1% CPU når ingen spiller, på en ganske gammel maskin.

Er ikke sikker på hvordan ytelsen i Windows er, men tror ikke det er så stor forskjell at det er verdt å kjøre det i en virtualisert distro.

 

Prøv å kjør den i Windows da du allerede bruker det.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Jeg kjører MC (vha. McMyAdmin) i Linux. Den bruker under 500MB minne og rundt 1% CPU når ingen spiller, på en ganske gammel maskin.

Er ikke sikker på hvordan ytelsen i Windows er, men tror ikke det er så stor forskjell at det er verdt å kjøre det i en virtualisert distro.

 

Prøv å kjør den i Windows da du allerede bruker det.

Jeg ser bare på requirementslistene til Minecraft, at de har lavere krav til hardware, visst det kjøres via Unix. Jeg må kjøre en Linux VM uansett, pga ownCloud.

 

Tenkte da, om det var noe å hente på å kjøre den på Linux VM'en, kontra WS2012 :) Er jo litt mer plunder å bruke det i Linux, mtp autostart osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...