Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig problem med internett kobling, Windows 7


Anbefalte innlegg

Jeg sitter i denne stund og ser på skjermen min at jeg angivelig ikke kan ha noen nettverksoppkobling iflg. Windows 7.

 

Hæ? Jeg er åpenbart koblet til internett, men Windows 7 forteller meg at jeg ikke lenger har ipv4 og ipv6 tilgang. Nettverks ikonet i sys tray viser en varseltrekant, et ikon som ellers dukker opp når dsl modem er avl eller nettverkskabel er trukket ut.

 

Hva i all verden er det som foregår?

 

Det har siste uka vært tegn på at noe ikke er som det skal være, men dette skal ikke være min feil.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja nå endret ikonet seg plutselig, og viser det normale ikonet.

 

I ca en ukes tid, før det plutselig stopped igjen, så kunne det se ut som om at nettleseren min hadde en såkalt memory leak hver eneste dag, hver time, hvor minnebruk økte til nesten 4GB og så sluttet deler av nettleseren å fungere.

 

Jeg har nå sammenliknet utskrift fra ipconfig /all kommando i en før/etter sammenstilling og det er klart at det er ingen endring annet enn ipv6 addressen og ipv6 link local addresse som nå er endret etter en times tid.

 

Jeg har ikke rørt modemet og undres hvordan jeg kan ha blitt gitt ny ipv6 addresse.

 

Jeg synes å ha ipv4 kobling nå og ipv6 skal være slått av (har koblet av for ipv6 tidligere).

Vet ikke hvorfor jeg har ipv6 addresse med ipv6 slått av (av hva jeg kan skjønne, kanskje er dette ikke blitt slått av).

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

:D Greit

 

Du kan trykt fjerne haken for ipv6, selv om den ikke skal være i bruk eller ha noe å si for hvordan du opplever nettverksfunksjonaliteten.

Har selv vært borti denne problematikken med mitt modem ifra Nextgentel, bruker å ordne seg om jeg bytter til NIC port 2. Hva som er problemet vet jeg ikke. Kan jo være at modemet er noe dritt.

Lenke til kommentar

Tja nå endret ikonet seg plutselig, og viser det normale ikonet.

Det kan virke som om dette ikonet ikke oppdateres med så veldig høy frekvens, så det kan ta litt tid fra problemene fikser seg selv til 'varseltrekanten' blir borte fra ikonet.

 

Etter det jeg har forstått, så kan f.eks. kommunikasjonsproblemer mot DNS-servere bli flagget som 'No Internet Access', men det retter seg som regel raskt.

Lenke til kommentar

Nei, hvis jeg trekker ut ethernet kabelen så dukker trekanten opp, og hvis jeg plugger den tilbake igjen, så kommer det "vanlige" ikonet tilbake igjen. Det er ikke noe treghet av den type som jeg har sett i dag.

 

Helt villt, dette er åpenbart tull med Windows.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...