Gå til innhold

Elkjøp Megastore Fredrikstad - Bruker ikke autorisert Apple verksted i forsikrings saker


Anbefalte innlegg

Oppdatering i saken:

Elkjøp
Hei igjen Ståle, kommunikasjonssjef Øystein Schmidt her igjen. Takk for hyggelig samtale på telefon!

Jeg beklager at du ikke føler at kundeopplevelsen hos oss i Elkjøp stod til forventingene denne gang. Slik liker vi selvsagt aldri å høre. Jeg lover
å ta tilbakemeldingene du ga til meg i løpet av vår telefonprat videre opp i systemet her i Elkjøp, slik at vi kan lære noe av de erfaringene du gjorde deg.

Jeg ønsker deg hjertelig velkommen tilbake som kunde hos oss i Elkjøp, og skulle det være noe du lurer på eller andre tilbakemeldinger er det bare å kontakte meg her.

Ha en flott helg!
25. oktober kl. 09:56


Ståle
Takk i like måte, vi får se om gode ord blir til handling hos dere. Takk og god helg!

 

  • Elkjøp Hei igjen Ståle: Som jeg nevnte til deg på telefon her om dagen så tok jeg dine tilbakemeldinger videre inn i organisasjonen vår, og vi skal nå ha et møte med vår forsikringspartner vedrørende nøyaktig det du spurte om.

    Fikk følgende tilbakemelding fra avdelingen hos oss som jobber med service etter kjøp:

    Saken det vises til er håndtert av vår forsikringspartner, Moderna Forsikringer. Slik det kan se ut her har Moderna sendt produktet til et ikke autorisert Apple-verksted. Vår kontrakt med Moderna krever at all reparasjon skal utføres hos leverandørautoriserte verksted, noe som også er et krav til alle våre produktleverandører når det gjelder reklamasjoner som løses via reparasjonsinngrep.

    Det kan se ut til at Moderna her har rekvirert produktet til feil verksted, noe som er rutinesvikt og som vi vil påtale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte melding til forsikringsselskapet:

Kort og greit svar til deg:

Du hører fra Elkjøp..
Dette er brudd på avtalen dere har med Elkjøp. Jeg har fått bekreftet fra komunikasjonssjefen i Elkjøp Norge at i deres avtale skal Apple repareres på autorisert Apple verksted. Fra mitt ståsted godtas ingen annen løsning enn nytt produkt.
Mvh

Ståle


Fikk så kjapt svar:

Hei Ståle

 

Hvis Elkjøp virkelig mener at vi ikke har fulgt vår avtale med dem så kan de fremføre det gjennom de rette kanalene selv istedenfor for å be sine kunder om å føre den diskusjonen for dem.

 

Mvh
XXX

Produktskadecenter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe elkjøp tar det opp med dem og at du får nytt produkt! Virker jo som at det skjer noe nå da :)

Vi får se, jeg har iallefall formidlet at det er eneste løsning jeg godtar.. Dvs nytt produkt eller "Apple swap".

Ja virker som det skjer noe, men skjønner ikke hvorfor de bruker så lang tid.

Lenke til kommentar

Var litt bitter den siste der.. Kan det tolkes slik mellom linjene at de innrømmer feil? Eller er jeg litt ute å kjøre?

Ja hvis beskjeden fra komunikasjonssjefen i Elkjøp er sann så har jo forsikringsselskapet her brutt en kontrakt de hadde med Elkjøp.

Men tipper det ikke er så sorthvitt som det, siden dette virker for meg som en normal prosedyre fra Elkjøp sin side (at det gikk via ikke autorisert verksted). Både han som leverte ut produktet, kundeservice og han fra Elkjøp Megastore Fredrikstad sto på sitt og ville ikke endre på noe eller innrømme noe. De fra kundeservice lovte også at de skulle sende meg en mail på dette. De ba meg bare godta eller gå selv og klage til forsikringsselskapet. Først når dette ble lagt ut på nettet så løftet de på fingeren og vi komunikasjonssjefen ringte meg på min mobil.

 

Jeg håper de finner en løsning og at de har lært av dette så ikke andre må oppleve det samme.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...