Gå til innhold

Nettverksproblemer med wifi


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet. Før hadde jeg canal digital kabel tv og internett. Brukte da som nå linksys E4200 ruter. Alt fungerte fint.

 

Nå som jeg har flyttet, har jeg internett fra nextgentel. Problemet er at jeg ikke får kommet meg på internett med mobiler med android (Både LG optimus og Samsung S3. Har ikke iphone, så vet ikke hvordan det ville gått) og min trådløse Epson printer. De får alle koblet seg til nettverket, får IP og dukker opp i dhcp-listen, men ikke på nett. PC'r, både laptops og stasjonære, derimot, får koblet seg til nettverket og kommet seg på internett.

 

Når de enhetene som ikke kommer seg på nett gjennom E4200 forsøker å koble seg til trådløse modem/ruter NGT, funker alt helt fint. Men de er på et annen nettverk, som gjør en del annet litt vanskelig.

 

Er det noen som kan tenke seg hva som er galt her, eller har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo ha endret på noe oppsett siden du ikke får forbindelse lengre.

Hvis du har endret krypteringstype, så prøv å sett den slik du hadde det før.

 

Du kan også teste om det hjelper å sette trådløsrouter i 11g-only og se om det hjelper.

Funker det, så kan du sette opp gjestenettverket med 11g og la det få tilgang til resten av klientene (om denne muligheten finnes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...