Gå til innhold

Problem med CFX i Windows XP


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en venn som lenge har brukt Windows 7, men etter en lang tid med bluescreen etter bluescreen har han gitt opp og gått over til det som skal fungere, nemlig Windows XP.

Det meste har fungert sålangt, men det er en ting som ikke fungerer, Crossfire X. Han har to XFX HD 7970 som selvfølgelig er koblet sammen med hverandre med en Crossfire bro. Vi vet at det ikke er et hardware problem da Crossfire fungerte utmerket i både Windows 7 og 8.

 

Er det slik at Crossfire ikke er støttet i Windows XP? Har installert nyeste stabile driver (13.4). I Catalyst Control Center får han ikke opp valget om å enable Crossfire. Det står ingenting om Crossfire i det hele tatt!

 

Takker for alle svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke et OS som er 12 år gammel, og som ikke vil få oppdateringer fra neste år, er jo ikke den beste løsninngen. I tillegg ser det ikke ut som om XP støtter Crossfire.

XP støtter heller ikke DX10 og DX11 så du vil aldri kunne få den beste grafikken i spill.

 

Får du blåskjerm i Windows 7, vil du nok få blåskjerm i XP også, for blåskjerm, særlig i Windows 7, betyr stort sett at det er noe feil på hardwaren din. Kan være RAM, CPU eller til og med skjermkortet.

Løsningen er uansett ikke å gå over til XP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det samme i XP for meg med 2 x GTX Titan, ikke noe SLI mulighet i Nvidia kontrollpanelet. Men så vidt jeg kan se, så blir begge kortene belastet når jeg spiller, både temperatur og viftene øker. Bruker EVGA XPresicion til å sjekke.

 

Hadde SLI muligheten med en tidligere driver, men forsvant med siste driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...