Gå til innhold

[Løst] Skjerm til Spill/Redigering


NatuRal3

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny skjerm. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Skjermen skal brukes til en god blanding. Spill (FPS), Koding og Redigering av film & bilde.


Når jeg lager nettsider etc sliter jeg med at fargen på monitoren min blir sende helt annerledes ut på andre monitorer. Dette er veldig plagsomt når jeg skal fikse bilder etc til nettsider på kort tid.

Jeg har ikke så stor peiling på monitorer men ønsker å få kjøpt en over gjennomsnittet god skjerm på alle punkter. Budsjett er på maks 3500kr.

Er det noen her som kan hjelpe meg med å velge riktig? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Okei.

 

Har ikke så god erfaring med skjermer, så skal la andre få komme til. Husk at du kan kjøpe et "calibrerings kit" som hjelper deg med kalibrering av skjermene til markedsstandard;

 

Lenke til kommentar

Var faktisk ikke klar over at det måtte bli gjort flere ganger. Så da får jeg gjøre det igjen :)
Trenger fortsatt ny skjerm :) Den andre skjermen som er ca 8år gammel bruker i gjennomsnitt 40minutter på å slå seg på. Så da blir det skjermen jeg bytter ut :dremel:

Endret av NatuRal3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Var faktisk ikke klar over at det måtte bli gjort flere ganger. Så da får jeg gjøre det igjen :)

Trenger fortsatt ny skjerm :) Den andre skjermen som er ca 8år gammel bruker i gjennomsnitt 40minutter på å slå seg på. Så da blir det skjermen jeg bytter ut :dremel:

 

Windows har sitt eget kalibrerings program, som jeg selv bruker: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/calibrate-your-display

Lenke til kommentar

Skal du redigere film/bilder bør du absolutt holde deg unna skjermer med TN-panel. Disse viser i realiteten kun 256.000 farger, og har elendig innsynsvinkel der man må sitte helt stille foran skjermen for å få de riktige fargene.

 

Den ene skjermen du har linket til har VA-panel. Dette blir kanskje noe tregt ift at du skal spille, så jeg anbefaler IPS-panel.

 

Skjermen jeg har, og som også en gamer er fornøyd med, er Dell U2412M. Jeg bruker den til vanlig nettbruk, redigering av bilder, se film, spill m.m. Og den koster under 2000,-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...