Gå til innhold

[Løst] "Oppgraderingsprosjekt" HP ProBook 4340s


wassup

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har et kanskje litt snodig spørsmål angående denne PC'en. Det er en skole-PC vi har fått utdelt nå på videregående. Etter 3 år med videregående pleier den å være ganske ubrukelig. Som et slags eksperiment kunne jeg tenkt meg å prøve å bytte ut ganske store deler av innmaten, for å se om den kunne blitt en brukbar allbruks-PC.

 

NB: Dette er et ganske teoretisk prosjekt som KANSKJE finner sted om tre år. Så komponenter jeg lister akkurat nå er kanskje ikke aktuelle da.

 

Nåværende specs:

  • 300 GB harddisk
  • 4 GB minne
  • Intel Pentium 2020M CPU @ 2,4 GHz
  • HM67 Express chipset (med sokkel G2??)

Det jeg har tenkt å gjøre med PC-en:

Det egentlige spørsmålet mitt er om det lar seg gjøre å skifte CPU på maskina. Er den for lukket til at det lar seg gjøre; eller passer ikke den jeg har tenkt? Hvis den lar seg bytte ut, er jeg åpen for andre forslag til ny CPU :)

 

Hvis hele prosjektet er helt dødfødt og det er like greit å kjøpe ny laptop, så er det også en grei respons. På forhånd takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er billigere å kjøpe ny PC, skole-pcen er ræva uansett. Det beste du kan gjøre er å sette inn mer RAM hvis det er støtte for det. min kom med 2gb ram, satt inn 2 til, totalt 4. å bytte prossor kan bli veldig vanskelig og er ikke sikkert hovdekortet støtter ønsket prosessor. Hvordan har du tenkt å bytte batteri? til det samme da eller, ha ett ekstra?, Du må også være avhengig av at hdden er like stor som ssden du skal sette inn, at det fysisk er plass og at festene er lik.

 

men kjøp deg heller en ny pc. det blir billigere og bedre.

Endret av Osteskive
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...